اخبار صنفیاخبار وزارتخانه ها و سازمان غذا و دارو

بررسی و رفع مشکلات صنعت دارو در اولویت کار دولت قرار گرفت

جلسه اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با معاون اول رئیس‌جمهور ‏برگزار شد و مشکلات صنایع تولید دارو به اطلاع دکتر مخبر رسید‎.

به گزارش آفتاب سلامت به نقل از روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، دکتر محمد عبده‌زاده درباره ‏اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد: پیرو جلسه‌ای که هفته گذشته با دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت در ‏خصوص مشکلات صنعت داروسازی، تامین دارو و پیشگیری از تعطیلی خطوط تولید شرکت‌های ‏داروسازی داشتیم، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) جلسه را با دکتر مخبر معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم‎.

دکتر عبده‌زاده افزود: در این جلسه که با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان ‏وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و دیگر سازمان‌های دخیل در امر ‏تولید برگزار شد، ما به‌عنوان نمایندگان صنایع داروسازی کشور، مشکلاتی که در موارد مختلف ازجمله ‏رویه تامین ارز موردنیاز صنایع داروسازی، قیمت‌گذاری و بهای تمام شده دارو، ارزش افزوده، مواد اولیه‌ را ‏مطرح کردیم‎.

وی درباره نتیجه این جلسه خاطرنشان کرد: از آنجا که این موارد توسط معاون اول و وزیر بهداشت ‏خدمت رئیس‌جمهور مطرح شده، به دستور معاون اول رئیس‌جمهور کارگروه ویژه‌ای را برای بررسی این ‏موارد تشکیل شده است. مقرر شده است تا این کارگروه ظرف یک هفته موارد مرتبط با مشکلات ‏شرکت‌های تولیدکننده دارو و همین‌طور پیشنهادات ارائه شده از سوی سندیکای صاحبان صنایع داروهای ‏انسانی ایران، نقطه‌نظرات وزارت بهداشت، ملاحظات بیمه‌ای و سازمان برنامه‌ و بودجه را جمع‌بندی کرده ‏تا سیاست‌های در نظر گرفته شده دراین‌باره عملیاتی شود‎.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در پایان با مثبت ارزیابی کردن ‏جلسه امروز با معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد تا مشکلات صنایع داروسازی در کوتاه‌ترین زمان ‏ممکن برطرف شود تا کشور در مورد تامین داروهای موردنیاز بیماران دچار کمبود و بحران نگردد‎.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا