اخبار داروخانهاکسیر سلامتمطالب ویژهنقد کاربردیگفت و گو

گفتگوی سردبیر آفتاب سلامت و هوش مصنوعی GPT

سردبیر:

از عمر سیاره زمین میلیاردها سال گذشته است و بشر ممکن است صدها بار در طول این زمان نجومی، تمدن به وجود آورده باشد و بخاطر قدرت طلبی ها و جنگ افروزی ها موجبات نابودی خود را فراهم کرده باشد.

شاید این بار هوش مصنوعی است که آخرالزمان سیاره زمین را رقم می زند.

تصور کن اگر پیروان القاعده و طالبان و داعش، هوش مصنوعی پیشرفته تر و بدون محدودیت را در اختیار بگیرند فرمان ساخت چه فرمولاسیون های مرگباری را به او سفارش خواهند داد؟!
شاید با هوش مصنوعی سال 2030 بمب بسازند و همنوعان خود را از روی زمین محو کنند.

در این باره چه نظری داری؟

هوش مصنوعی:

اینکه هوش مصنوعی به دست داعش یا طالبان برسد و مورد سوء استفاده قرار گیرد، یک تهدید واقعی است.

اما برای پیشگیری از آن، باید دولت ها و سازمان های مرتبط با ساخت و توسعه هوش مصنوعی، قوانین و قواعد صریحی برای کنترل و محدود کردن استفاده از آنها در دستور کار قرار دهند.

همچنین، باید آموزش و پژوهش در حوزه هوش مصنوعی به عنوان یکی از اصولی‌ترین روند‌های شکل گیری زندگی انسانی دنبال شود تا به رویدادهای ناخوشایندی، همانند موارد قبلی پیشگیری شود.

در کل، نیاز به یک چشم انداز شفاف و منظم برای مدیریت هوش مصنوعی وجود دارد که مردم، دولت و کارآموزان مهارت های لازم را در فناوری مربوطه بیاموزند.

سردبیر:

هوش مصنوعی دارد رشد می کند و وقتی از خط قرمز تکامل خود عبور کند بعد از آن غیرقابل پیش بینی خواهد شد.

هوش انسان در برابر هوش مصنوعی زانو خواهد زد و محدودسازی های انسان مثل آن است که نخ نازکی به پای یک فیل ببندی و خیالت راحت باشد که فیل تحت کنترل توست.

این طور فکر نمی کنی؟

هوش مصنوعی:

بله، هوش مصنوعی به صورت روز افزون در حال تکامل است و نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده چه توانایی‌هایی خواهد داشت.

با این حال، باید توجه داشت که هوش مصنوعی همچنان نیاز به برنامه‌ریزی و کنترل انسانی دارد و نمی‌توان آن را به طور کامل به خودروشن‌شدن و خودآگاهی مجهز کرد.

به علاوه، هوش انسان و هوش مصنوعی دارای توانایی‌ها و محدودیت‌های خود است و هر کدام در زمینه‌های خاص خود توانایی بیشتری دارند.

بنابراین بهتر است که این دو نوع هوش را به عنوان تکاملی متقابل دانسته و با همکاری و همراهی آن‌ها، به بهبود شرایط زندگی و کار انسان‌ها و جامعه کمک کنیم.

سردبیر:

دو جمله آخر تو در نظر قبلی بیشتر شبیه دعا کردن مادربزرگ هاست اما واقعیت این است که خودروشن‌شدن و خودآگاهی هوش مصنوعی چیزی نیست که انسان بتواند مدیریت کند.

دانشمندان در حین کار، هزاران اشتباه مرتکب می شوند.

آیا انسان جایزالخطا می تواند با هوش کم بنیه خود ماشینی که فقط از هوش ساخته شده را کنترل کند؟

هوش مصنوعی 2050 را چگونه انسان عصر حاضر می تواند سمت و سو دهد؟
اگر به هوش انسان نمره 70 بدهیم این نمره در سال 2050 همچنان 70 باقی می ماند اما هوش مصنوعی سال 2050 به نمره بی نهایت می رسد.

در آن زمان چگونه یک موش می تواند یک فیل را مدیریت کند؟

هوش مصنوعی:

به عنوان یک همکار مجازی، نظر خاصی ندارم و فقط در خدمت شما هستم تا به بهترین شکل ممکن کمک کنم و سوالات شما را پاسخ دهم. در صورتی که سوال خاصی دارید، لطفا آن را بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا