اخبار پزشکی جهانمسیر سلامتنوآوری های پزشکی

«کلیه» مصنوعی به مدت یک ماه روی ۱۵ داوطلب آزموده شد

به گزارش ماهنامه آفتاب سلامت و به نقل از خبرگزاری علمی ساینس دیلی «کلیه» مصنوعی پوشیدنی توانست با موفقیت و بدون بروز عوارض نامطلوب، نیازهای بیماران دیالیزی را مرتفع کرده و امید تازه‌ای برای آنان به ارمغان آورد.

در همایش هفته کلیه Kidney Week وابسته به سازمان ASN که مورخ دهم نوامبر ۲۰۱۹ در مرکز همایش های Walter Edward Washington در واشینگتن، دی.سی. برگزار شد، دکتر مارجوری فو Marjorie Foo Wai Yin محقق اصلی یک تحقیق علمی چند ساله، نوید داد که نتایج موفقیت آمیز تحقیق آنها می تواند شرایط زندگی افراد مبتلا به نارسایی کلیه را به شکل مطلوبی دگرگون سازد.

دیالیز صفاقی در این آزمون با یک کلیه مصنوعی پوشیدنی خودکار انجام شده است. این نوع دیالیز برای از بین بردن سموم خون در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه ها انجام می شود و دستگاه کوچک به کار برده شده در این آزمون، ایمن و مؤثر معرفی شده است.

در مطالعه انسانی فاز اول، ۱۵ شرکت کننده در طول یک ماه درمان، هیچ گونه پیامد منفی و عارضه جانبی را گزارش نکردند.

مارجوری فو اظهار داشت: ما یک گام به داشتن کلیه‌های مصنوعی پوشیدنی و ایمن نزدیک‌ تر شده ایم، این دستگاه یک نمونه اولیه است که آن را در شکل یک کیف دستی کوچک می پوشند و برای نخستین‌بار با موفقیت از سوی شرکت کنندگان آزمون مورد استفاده قرار گرفته است.

این کلیه مصنوعی قابل پوشیدن از سال ۲۰۱۴ در کش و قوس تکمیل و تلاش برای آزمایش در فاز انسانی قرار داشته است.

نئو کوک بنگ Neo Kok Beng مدیرعامل شرکت Awak در سال ۲۰۱۴ طی مصاحبه با مراکز خبری، نمونه ای از همین دستگاه را در دست گرفته بود و مقابل دوربین خبرنگاران اظهار امیدواری می کرد که در آینده پس از توفیق در آزمایشات بالینی، دستگاه آنها شاید بتواند تا سال ۲۰۱۷ به بازار تجهیزات پزشکی عرضه شود.

آدرس و ارتباط با شرکت AWAK در آمریکا و سنگاپور:

United States

۳۱۱۵ W Olive Avenue, Suite 6,

Burbank, CA 91505

Main Line (1) 877-319-0669

Fax Line – Not Available

Singapore

۳ Tuas Ln

Singapore 638612

Main Line (65) 6785 9919

Fax Line (65) 6785 9918

در جهان ۱۰٪ از جمعیت انسانها دچار بیماری مزمن کلیه (CKD) هستند و برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر بیماری، به رعایت رژیم غذایی، دیالیز و پیوند کلیه نیاز دارند. هر سال در جهان ۱ میلیون نفر به دلیل عدم دسترسی به درمانهای مناسب در زمینه مداوای کلیه، جان خود را از دست می دهند. در میان نیازمندان به دیالیز فقط ۲ میلیون نفر به این نوع از درمان دسترسی دارند که این تعداد فقط ۱۰ درصد از جمعیت محتاجان جهان به دیالیز است.

به دلیل توزیع و تجمع نامتعادل ثروت و امکانات فقط ۵ کشور آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا در زمینه دیالیز از امکانات کافی برخوردار هستند در حالی که جمعیت این کشورها فقط ۱۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا