نقد کاربردی

کرونا بدون اتحاد جهانی، رفتنی نیست

کشورهای ثروتمندی که شهروندان خود را حتی بیشتر از روال تعریف شده واکسینه می کنند یادشان رفته کرونا از قاره ای دیگر به کشورشان سرایت کرد و می تواند با قدرت سرایت ناشی از جهش های بی  سابقه دوباره سلامتی شهروندان را به مخاطره دچار سازد.

هم اینک علی رغم اینکه ۶۰ درصد از ساکنان ایالت آلاسکای امریکا به صورت کامل واکسن های مطرح و تایید شده دریافت کرده اند، بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکییز از ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه) از هر ۸۴ تن ساکن آلاسکا، یک نفر به بیماری کووید – ۱۹ دچار شده است.

پس از این ایالت، ویرجینیای غربی با یک بیمار در میان هر ۱۶۴ شهروند، در رتبه دومین ایالت بحران زده امریکا قرار گرفته است.

شاید  واکسن سازی و سفارشات پی در پی دولتی در راستای تحویل سریع محموله های میلیاردی، خونی تازه در رگ صنایع داروسازی جاری کرده باشد.

واقعیت های آماری می گویند بحران کرونا میلیاردرها را ثروتمندتر کرده است اما صندوق بین المللی پول، خسارت مردم دنیا را از قرنطینه ها بیشتراز ۳۰ تریلیون دلار برآورد کرده است فاجعه ای که خم به ابروی میلیاردرهای «دراکولا فطرت» نمی آورد.

به همین خاطر است که اطلاعات روش تولید واکسن ها را محرمانه نگه می دارند و آنچه از ویژگیهای کلیدی ویروس کرونا دریافته اند، مانند اسرار خانوادگیشان به عنوان دانسته های سری ازدیگران مخفی می کنند.

دولتها باید خود را ازکنترل میلیاردرها خارج کرده و به این معرکه گیری های تصنعی خاتمه دهند. قدر مسلم این حضرات مارگیر تا وقتی که نمایش مصیبت بار مار اینطورازهرسو برایشان سکه می بارد، حاضر به کشتن مار کرونا نیستند.

کبری حسینی – مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا