اخبار داروخانهاخبار پزشکی جهانزیبایی و پوست و مومسیر سلامتمطالب ویژه

کارنامه 2023 در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی

10رویکرد الگویی مراکز تولید کننده لوازم آرایشی بهداشتی در سال 2023
لوازم آرایشی سبز

به دلیل نگرانی مشتریان و مصرف کنندگان محصولات صنعت، شرکت های آرایشی و بهداشتی نسبت به فرآیندهای تولید خود در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، محصولاتی را تولید می کنند که از مواد طبیعی مشتق شده اند.

این امر از انتشار مواد شیمیایی سمی در هوا و آب در طول فرآیند تولید جلوگیری می کند.

استارت‌آپ‌ها همچنین برای کاستن از آلودگی محیط‌ زیست و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای از راه‌حل‌های بسته‌بندی گیاهی جایگزین و بازیافت مواد تشکیل دهنده محصولات استفاده می‌کنند.

در نهایت، محصولات آرایشی و بهداشتی با مصرف آب کمتر، مصرف منابع را در هنگامه تولید کاهش داده تا همراهی خود در حفظ محیط زیست را با عمل اثبات کنند.

بهره گیری از فناوری‌های فراگیر

صنعت لوازم آرایشی از فناوری‌های فراگیر مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) برای ارائه تجربیات شخصی و افزایش تعامل با مشتری استفاده می‌کند.

استارت‌آپ‌ها با استفاده از واقعیت افزوده، راه‌حل‌های آرایش مجازی شخصی‌سازی شده را راه‌اندازی می‌کنند که به مشتریان امکان می‌دهد تصمیمات خرید خود را سرعت بخشند. علاوه بر این، فناوری‌های AR و VR از فروشگاه‌های مجازی و تورهای خرید پشتیبانی می‌کنند و خرید محصولات را آسان‌تر می‌کنند.

ضمنا، این فناوری‌ها نحوه نمایش محصولات خود را نسبت به گذشته ارتقا بخشیده و متمایز ساخته اند.

مواد آرایشی شخصی سازی شده

برای افزایش وفاداری مشتری، استارت آپ های لوازم آرایشی در حال توسعه راه حل های شخصی هستند.

آنها از علم داده و هوش مصنوعی برای تعیین فرمول ها و رویه های مناسب برای هر مشتری استفاده می کنند. محصولات آرایشی با آلرژن های اصلاح شده به طور خاص برای رفع نگرانی های اساسی بیمار طراحی شده اند.

این رویکرد از موادی که باعث حساسیت، واکنش و آکنه می شوند و موجب واکنش های آلرژیک هستند، اجتناب می کند.

اخیراً، تولید کنندگان محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر DNA، محصولات زیبایی خود را با موادی که بر اساس آرایش ژنتیکی مشتری هستند، شخصی سازی کرده اند.

محصولات ضد پیری و جوانسازی

افزایش سن باعث مشکلات پوستی مانند تخریب کلاژن و گرایش به عفونت های پوستی می شود.

در این شرایط تقاضای فزاینده ای برای لوازم آرایشی ضد پیری برای کاهش علائم بصری پیری وجود دارد.

مراقبت از پوست با مواد ضد استرس یک روند آرایشی ضروری است که از پیری پوست ناشی از استرس روزانه جلوگیری می کند.

استارت آپ ها در حال تولید محصولات آرایشی هستند که التهابات ناشی از استرس پوست را کاهش می دهد. سلول های بنیادی یا محلول های جوان سازی پوست مبتنی بر میکروبیوم در خط مقدم پیشرفت در صنعت مراقبت از پوست هستند.

تجزیه و تحلیل پوست هوشمند

راه حل های آنالیز هوشمند پوست تعیین می کند که آیا مراجعه کننده  دارای پوست ناهموار، آکنه یا سایر مشکلات پوستی است یا خیر.

برای این کار، استارت‌آپ‌ها از هوش مصنوعی، نورهای UV متقاطع و فناوری‌های سه بعدی برای انجام تحلیل‌های یاد شده استفاده می‌کنند. دستگاه هایی مانند آنالایزرهای پوست یا آینه های هوشمند بررسی رطوبت و نمناکی پوست، مدیریت وضعیت پوست و همچنین تشخیص علائم پیری را انجام می دهند.

پشتیبانی از این دستگاه‌ها، اپلیکیشن‌های مراقبت از پوست هستند که از طریق دوربین داخلی گوشی‌های همراه، اطلاعاتی را در مورد وضعیت پوست در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

لوازم آرایشی بدون تبعات منفی

لوازم آرایشی بدون عواقب پوستی یک گرایش بدیهی مصرف کننده در این صنعت است.

برندهای لوازم آرایشی از فرمولاسیون های آرایشی وگان برای ایجاد لوازم آرایشی پاک استفاده می کنند که برای پوست بهتر است و خطر آلرژی و التهاب را کاهش می دهد.

به این ترتیب، مصرف کنندگان لوازم آرایشی اطمینان بخش تری دریافت می کنند که آسودگی بیشتری به مصرف کنندگان می دهد.

محصولات زیبایی بلاک چین

وقتی صحبت از لوازم آرایشی به میان می آید، بسیار مهم است که بدانید از چه چیزی تشکیل شده است.

فناوری بلاک چین به برندهای لوازم آرایشی یک راه امن رمزنگاری برای ثبت همه چیز از اطلاعات محصول گرفته تا رفتار خرید ارائه می دهد. قابلیت ردیابی زنجیره تامین به شرکت ها اجازه می دهد اصالت محصول را ایمن کنند.

شرکت های لوازم آرایشی به طور فزاینده ای لوازم آرایشی رمزنگاری شده، بر اساس توکن های غیر قابل تعویض (NFT) روی آورده اند. به این ترتیب، فناوری بلاک چین شفافیت را برای صنعت آرایشی و بهداشتی به ارمغان می آورد و راه های نوآورانه ای را برای تعامل با مشتریان باز می کند.

چاپ سه بعدی

صنعت لوازم آرایشی از پرینت سه بعدی برای راه حل های مختلف از طراحی گرفته تا بسته بندی محصولات استفاده می کند. همچنین منجر به شخصی سازی بیشتر می شود و گزینه های بهتری را به مشتریان ارائه می دهد.

برخی استارت آپ ها همچنین راه حل هایی ایجاد می کنند که به مشتریان اجازه می دهد مستقیماً لوازم آرایشی را روی سطوح مورد نظر خود چاپ کنند.

برای برندها، این بدان معنی است که آنها می توانند مقادیر دقیق مورد نیاز مشتریان را بفروشند و ضایعات را به حداقل برسانند. در بسته بندی لوازم آرایشی، این فناوری راه حل های خلاقانه و سفارشی جدیدی را امکان پذیر می کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) به طرق مختلف صنعت لوازم آرایشی را متحول می کند.

فرآیندهای تولید محصولات زیبایی را بهبود می بخشد، تجزیه و تحلیل و ارتباطات مشتری را سرعت می دهد و آزمایش محصول را به شکلی مجازی امکان پذیر می سازد.

برندهای لوازم آرایشی از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای ایجاد دستیارهای دیجیتالی هوشمند برای تعامل بهتر با مشتری استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، پیش‌بینی تقاضا را ارائه می‌کند و با تجزیه و تحلیل ترکیبی، توسعه محصول جدید پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی کشف مواد آرایشی جدید را تسریع می بخشد.

نانوتکنولوژی آرایشی و بهداشتی

استارت آپ ها از فناوری نانو برای افزایش اثربخشی محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

نانوذرات، مواد آرایشی را حمل می‌کنند و برای ترمیم آسیب، امکان جذب بهتری در پوست ایجاد می کنند.

برای مثال، استارت‌آپ‌ها از فناوری نانوذرات میسلی برای تولید پاک‌کننده‌های مؤثرتر استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از نانومواد دیگر مانند نانوزوم ها، لیپوزوم ها، فولرن ها و نانوذرات لیپیدی جامد نیز در تولید لوازم آرایشی استفاده می شوند.

این اقلام اثری ماندگارتر، بهبود رنگ و کیفیت ایده آل تری به لوازم آرایشی می بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا