نقد کاربردی

آن چه نصیب است نه کم می دهند، گر نستانی به ستم می دهند


در اتاق فکر «آفتاب سلامت»، تصمیم گرفتیم در راستای مشکل گشایی از کار فرو بسته داروخانه ها و خروج از فضای مسموم شده با تفکر «خود نخبه پنداری» سری به کشورهایی بزنیم که ده ها سال است تعاملی اقتصادی و سازنده بین داروخانه ها، مراکز پخش دارو، بیمه ها و وزارت بهداشت و درمان برقرار کرده اند.

مسلما در مسیر بهبود تعاملات مابین داروخانه ها، مراکز صنفی، مسئولین دولتی و بیمه ها، پایان خوشی در راه است. روزی فعالیت های عادی اقتصادی و بدون مشکل جایگزین مشکلات گریبانگیر فعلی می شوند اما تا فرا رسیدن آن روز فرخنده چه باید کرد؟

با عنایت به رفت و آمد و حتی حضور بسیاری از داروسازان گرامی در کشورهای پیشرفته، دفتر تماس مجله را گشودیم و از نشانی ها، شماره تلفن ها و ایمیل ها، مخاطبین سوال، را گلچین کردیم.

،پرسش هایی طراحی شد تا ماهیت و کیفیت فعالیت داروخانه، بیمه و تشکیلات بهداشت و سلامت در آن سوی مرزها مورد کالبدشکافی قرار گرفته و بتوان ساختار انجام بدون مشکل کار در آن سو را با روش های پر آزمایش و خطا و دردسر آفرین فعلی در داخل کشور مقایسه و آسیب شناسی کرد.

داروخانه ای در هامبورگ آلمان به عنوان اولین طرف مصاحبه انتخاب شد که ماحصل پرسش و پاسخ ها را تقدیم شما بزرگواران می کنیم.

از آن جا که ماهنامه «آفتاب سلامت» به داروخانه ها، دفاتر مسئولین وزارت بهداشت، بیمه ها، مراکز پخش دارو و مطب پزشکان ارسال می شود، امید است هر مصاحبه ای که انتشار می یابد به عنوان قطعه ای از پازل نقشه راه تلقی شده و راه گشای تعاملات و همکاری ها و بر طرف کننده اقدامات نامتعارف و مشکل ساز باشد.

کبری حسینی / مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا