تفسیر سلامت

وقتی سالخوردگی و بیماری به سراغ سیاستمدار می آید

حرکت نامتعارف نشستن در هنگامه ی سرود ملی

عدم مصونیت سیاستمداران در برابر سالخوردگی و بیماری ها، همواره برای افکار عمومی جالب بوده و آن را دنبال می کنند.

به گزارش آفتاب سلامت گواهی سلامت دونالد ترامپ از موضوعات پر سر و صدای رسانه ای بود.

گواهی سلامت دونالد ترامپ

در گواهینامه سال ۲۰۱۵ که به امضای دکتر هارولد بورنستین منتشر شد در توصیف وضعیت جسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور ۷۳ ساله امریکا آمده که او “از قدرت و مقاومت جسمی خارق‌العاده برخوردار است و اگر ترامپ انتخاب شود، بی‌هیچ چرب زبانی می‌توانم بگویم که سالم‌ترین فردی است که تا کنون به ریاست جمهوری انتخاب شده است.” در ادامه این گواهی توصیفات اغراق آمیز دیگری نیز در شرح سلامتی ترامپ ذکر می شود.

این گواهی بخاطر لحن غیرحرفه ای همواره مورد تردید جامعه پزشکان قرار داشت ولی بورنستین هر بار عنوان میکرد که گواهی را خودش نوشته است تا اینکه سرانجام لب به اظهار واقعیت گشود و گفت:

«تمام متن آن گواهی دیکته شده شخص دونالد ترامپ بوده است».

دکتر برنستین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته است هنگامی که او و همسرش با اتومبیل از پارک مرکزی نیویورک می‌گذشتند، ترامپ متن مورد نظر را می‌خواند و خود او می‌گفت چه چیزهایی را نمی‌شود در این گواهینامه گنجاند.

طبق اظهارات برنستین، فرستاده‌های ترامپ مدتی بعد آمدند و گواهینامه را گرفتند و بردند. او در این مصاحبه گفت که بعد از انتخاب ترامپ، یکی از محافظان رئیس جمهور به دفترش “دستبرد زد” و مدارک پزشکی رئیس جمهوری را با خود برد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در این مورد که گواهینامه پزشکی را دونالد ترامپ دیکته کرده خودداری ورزیده اما در مورد اتهام “دستبرد” به دفتر دکتر برنستین گفته است که ” طبق رویه متداول، پس از آنکه شخصی به ریاست جمهوری انتخاب شود، پرونده و مدارک پزشکی او در اختیار واحد پزشکی کاخ سفید قرار می‌گیرد.”

به لرزه افتادن آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان، در اقدامی نامتعارف برای دومین بار، هنگام دیدارهای رسمی و پخش سرودهای ملی، بر روی صندلی نشست.

او در مراسم استقبال از نخست وزیر مولداوی در برلین، پایتخت آلمان دو صندلی سفید در برابر گروه اجرا کنندگان سرود و در کنار ناظرین قرار داد و از مهمان خود خواست تا مانند او به صورت نشسته شاهد اجرای سرود ملی زنده باشد.

مرکل در مورد اولین لرزش بدن خود که هجدهم ماه ژوئن، طی دیدار با ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صورت گرفت، اعلام کرده بود که دلیل آن کم شدن آب بدنش در هوای گرم برلین بوده است.

او دومین لرزش را در روز بیست و هفتم ژوئن و در کنار فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان تجربه کرد و بار سوم نیز در دهم ماه ژوئیه و زمانی که در کنار نتی رینه، نخست‌وزیر فنلاند ایستاده بود، عدم تعادل خود را ناخواسته آشکار کرد.

پیتر بیتسرون، نماینده مجلس آلمان از دولت خواست تا صدراعظم به طور رسمی تحت معاینه پزشکی قرار گیرد.

طبق مطلبی که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه منتشر کرد در مجلس آلمان  تحت نام بوندستاگ و جامعه آلمان شایعاتی پخش شده است که گویا «لرزش و رعشه صدراعظم»، نشانه الکلیسم و یا حتی ابتلا به بیماری پارکینسون است.

جان اف کندی کلکسیون بیماری

وقتی در نوامبر ١٩۶٣ میلادی جان اف. کندی در شهر دالاس ترور شد، بسیاری از آمریکایی‌ها حسرت ازدست‌دادن یک رئیس‌جمهوری جوان، سالم و خوش‌تیپ را خوردند که تنها کمتر از ٣‌سال بود ساکن کاخ سفید شده بود و می‌توانست حداقل برای یک دوره دیگر هم در پست ریاست‌جمهوری حضور داشته باشد، اما سال‌ها بعد از این سوءقصد بود که مشخص شد این رئیس‌جمهوری جوان چندان هم سالم نبوده است و علاوه بر داشتن بیماری آدیسون Addison diseases (نوعی نارسایی در غده فوق کلیوی) که از رأی‌دهندگان آمریکایی پنهان نگه داشته شده بود، به کلکسیونی از امراض مثل سندرم روده تحریک‌پذیر، پوکی استخوان، پروستات، اورتریت، سینوزیت، کلسترول بالا، وابستگی شدید دارویی و… مبتلا بوده و بر فرض اگر از گلوله شلیک‌شده در دالاس نیز جان سالم بدر می‌برد، هیچ بعید نبود نهایتا یکی از همین بیماری‌ها به حضورش در کاخ سفید خاتمه بخشد.

عبدالعزیز بوتفلیقه ممنون که رفتی مرخصی

عاقبت صبر مردم الجزایر به سر آمد و عبدالعزیز بوتفلیقه را که به خاطر سکته مغزی حتی توانایی اداره امور خودش را نیز نداشت، بعد از ٢٠‌سال حکمرانی وادار به استعفا کردند. او اصرار داشت که با همان حال نامساعد همچنان به اداره امور الجزایر بپردازد.

مدیری که ناگهان از سرزمین زندگان رفت

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹، با مرگ ناگهانی سیاستمداران را برانگیخت.

در ماه سپتامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که آقای آمانو تحت درمان پزشکی قرار دارد اما جزییات بیماری او را اعلام نکرد.

سلطان همیشه غایب

زاید بن سلطان آل نهیان رئیس امارات متحده عربی از ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴ دچار عارضه سکته شده و از ان زمان بسیار به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود. او حتی در مراسم خاکسپاری مادرش نیز شرکت نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا