اخبار پزشکی جهانتفسیر سلامت

هنرمندان و گزینه رحم اجاره ای

در عصر پیشرفت های شگفت انگیز پزشکی، گزینه های فراوانی برای بچه دار شدن در اختیار زوج های نابارور قرار گرفته است و یکی از این راه های تازه، رحم اجاره ای surrogacy است.

در این میان افراد سرشناسی از میان هنرمندان بنا به دلایل مختلف، از روش رحم اجاره ای برای بچه دار شدن استفاده کرده اند که با شماری از آنها در این مطلب آشنا می شویم:

 ۱٫نیکول کیدمن

بازیگر سرشناس آمریکایی – استرالیایی که پس از بازی در فیلم ساعت ها برنده جایزه اسکار بازیگری و چندین جایزه دیگر شده بود، با پیشنهادات سینمایی پی در پی مواجه می شد و دیگر وقت چندانی برای صرف در زندگی خصوصی خود نداشت.

او و همسرش کیت اوربان می خواستند فرزند مشترکی داشته باشند ولی درگیری های کاری نیکول مانع تحقق این خواسته می شد.

در سال ۲۰۱۱ که نیکول کیدمن همرمان به عنوان بازیگر در دو فیلم تعدی و فقط باهاش کنار بیا حضور پر مشغله داشت، این زن و شوهر تصمیم گرفتند با روش رحم اجاره ای به آرزوی خود دست یابند. تولد فیت مارگارت کیدمن Faith Margaret Kidman در سال ۲۰۱۱ با یاری گرفتن از مادر جایگزین، این زن و شوهر هنرمند را به خواسته قلبی شان رساند. آنطور که از شواهد پیداست، مارگارت روز به روز شباهت بیشتری به مادرش پیدا می کند.

۲٫ رابرت دنیرو

رابرت دنیرو، بازیگر صاحب نام و برنده جایزه اسکار در سال ۲۰۱۱ همزمان با نیکول کیدمن با روش رحم اجاره ای بار دیگر پدر شدن را در سن ۶۸ سالگی تجربه کرد. هلن کوچولو از مادر جانشین به دنیا آمد و سپس به خانواده دنیرو تحویل شد. این هنرپیشه نامدار پیش تر جولیان و آرون، فرزندان دوقلوی خود را مدیون تکنیک رحم اجاره ای است. آنها سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده بودند. رابرت دنیرو مجموعا ۶ فرزند دارد که نیمی از این بچه ها از مادر جانشین به دنیا آمده اند.

۳٫جورج لوکاس

جورج لوکاس، کارگردان و تهیه کننده شاخص هالیوود که با پنج و نیم میلیارد دلار دارایی، در فهرست ثروتمندان آمریکایی قرار دارد، در ماه آگوست ۲۰۱۳ با روش رحم اجاره ای صاحب یک دختر شد. این چهارمین فرزند لوکاس و اولین فرزند بیولوژیک وی به حساب می آید. سه فرزند بزرگتر او در ازدواج قبلی با مارسیا گریفین به فرزندخواندگی پذیرفته شده بودند.

 جورج لوکاس کارگردان اپیزودهای اول تا چهارم فیلم های معروف جنگ ستارگان و تهیه کننده اپیزودهای ایندیانا جونزها و بسیاری آثار مطرح دیگر است.

۴٫ الیزابت بنکس

الیزابت بنکس Elizabeth Banks کارگردان، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی به تازگی با مجله Net-a-Porter مصاحبه ای انجام داد و عنوان کرد که به دلیل ناتوانی در بارداری، هر دو پسر او مگنوس ۷ ساله و فلیکس ۸ ساله با روش رحم اجاره ای به دنیا آمده اند.

کارگردان فیلم «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels)، در مصاحبه اخیر خود درباره ناباروری و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم‌ کرده بود حرفهای زیادی زده است.

۵٫متیو برودریک

متیو برادریک، بازیگر صاحب نام هالیوودی و همسرش سارا جسیکا پارکر که او نیز از بازیگران سینمای آمریکاست، پس از بروز ناباروری متعاقب به دنیا آمدن فرزند اولشان، از مادر جایگزین برای فرزند بعدی خود یاری گرفتند و در ژوئن ۲۰۰۹ با تولد دو قلوهای غافلگیر کننده، تابیثا و ماریون، اظهار داشتند که از این بابت بسیار خوشحال شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا