اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

همدردی و همدلی به سبک آمریکایی

مردم آمریکا در مواجهه با کرونا به خرید سلاح روی آوردند

شیوع بیماری مسری کرونا در آمریکا  و صف های بسیار طولانی آمریکایی های وحشت زده مقابل اسلحه فروشی ها، خبرنگاران بین المللی را شگفت زده کرده است.

شاید اگر تهیه کنندگان فیلم و سریال های آمریکایی با ماشین زمان از گذشته به این روزها سفر می کردند، به جای ساختن سریال هایی همچون The Walking Dead و سری فیلم های زامبی لند، آثاری در راستای ترویج همنوع دوستی و مساعدت انسانها در روزهای سخت تولید می کردند.

دونالد ترامپ، از مردم آمریکا خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. ترامپ به آنها اطمینان داد که کشور با کمبودی مواجه نخواهد شد.

اما ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از لاس‌وگاس و کالیفرنیا نشان می‌دهد، مشتریان اسلحه مصمم شده اند منازل خود را به انبار مهمات تبدیل کنند.

از سویی دیگر شیوع ویروس کرونا شهروندان آمریکا را به خرید چند برابر از حد معمول مایحتاج ضروری سوق داده است.

مارک هامز، صاحب فروشگاه اسلحه‌فروسی می‌گوید: «مشتریان بیشتر به دنبال اسلحه‌های سبک با هدف محافظت از خود در خانه‌های خود هستند.» ظاهرا شهروندان آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا احساس ناامنی می‌کنند.

اکنون تمامی ۵۰ ایالت آمریکا درگیر بحران کرونا شده است.

هم‌زمان شمار تلفات ناشی از کرونا در آمریکا به ۲۰۰ تن و شمار مبتلایان در سراسر کشور از ۱۰۰۰۰ تن فراتر رفت. ایالت نیویورک بیشترین ابتلا به کرونا را دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در مواجهه با بحران کرونا در امریکا اظهار داشت او خود را «رئیس‌جمهوری دوران جنگ» می‌بیند و «این یک جنگ است».

او گفت: «وضعیت ما با این ویروس، مثل یک نبرد می‌ماند. با این حال ما توانایی انجام تست کرونا را بالا برده‌ایم. ما در یک نبرد با یک دشمن نامرئی هستیم. ترامپ که بخاطر استفاده از اصطلاح ویروس چینی به جای کرونا مورد انتقاد قرار گرفته بود، از این اقدام خود همچنان دفاع کرد و آن را واقع گرایانه خواند. او وعده داد که تجهیزات حفاظتی مدرن تر در اختیار کادر درمانی قرار دهد و در آینده تست کرونا را نیز برای شهروندان امریکایی رایگان سازد.

به نظر می رسد برخوردهای ترامپ با رویدادهای آمریکا و جهان جنبه تبلیغاتی داشته و او بیشتر از آنکه به فکر بهبود اوضاع باشد، در صدد جلب نظر رای دهندگان است.

در کشورهای مختلف جهان، مردم با رفتارهای بشردوستانه، همدردی خود را با گرفتاران کرونا و کارکنان بهداشت و سلامت نشان می دهند اما در آمریکا مردم با هجوم به فروشگاهها و درگیر شدن با یکدیگر بر سر خرید بیشتر و تهیه اسلحه و گلوله، فقر شدید فرهنگی خود را در همدردی و همدلی نشان داده اند و اینک ترامپ بجای دعوت مردم به مهربانی و مساعدت به یکدیگر، از جنگ و نبرد و دشمن نامریی حرف می زند و این به نوعی دمیدن بر تنور احساس ناامنی و وحشت مردم آمریکاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا