تفسیر سلامت

هشدار سازمان بهداشت جهانی: جاده ها سیاهچاله های جان آدمیان شده اند

به گزارش آفتاب سلامت سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار اقدام موثر و پایدار برای ایجاد ایمنی در راه های کشور های جهان شده است

بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ایمنی جاده ها، بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر در سال ۲۰۱۸ در جاده های دنیا جان خود را از دست دادند و میلیون ها نفر نیز زخمی شده و برخی بخاطر معلولیت های شدید برای همیشه از گردونه فعالیت های معمول زندگی کنار رفتند. با این حال، علی رغم وقوع چنین هزینه های عظیمی برای خانواده های مردم جهان، متاسفانه تعداد تلفات نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده است.

در مجله « بهداشت عمومی لانست Lancet » گزارش تازه ای منتشر شده است که آمار کشته ها و زخمی ها را در جاده ها به طور مستند ، به مخاطبین منعکس می سازد اما این گزارش نتیجه گیری می کند که این مستندات تکان دهنده، تغییرات لازم و ضروری را به دنبال نداشته است، در حالی که زمان آن رسیده مسئولان و سیاست گذاران درصدد ایمن سازی جاده ها باشند.

دکتر Adnan Hydern  معاون ارشد پژوهش و استادی بین المللی، اظهار داشت:

گزارش جدید بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸ پایداری عوامل مرگ و میر انسانها در جاده ها را هشدار می دهد اما شاهد تغییری در این روند فاجعه خیز نیستیم.

او معتقد است دولت ها باید متعهد شوند به طور جدی با اختصاص منابع مالی به بهبود اوضاع جاده ها، به شکلی محسوس موجب کاهش خطرات حمل و نقل و تلفات ترافیکی شوند.

هیدرن خواهان آن است سازمان بهداشت جهانی و اعضای آن باید یک رویکرد واقعی و چند مرحله ای در جهت ایمنی جاده ها را دنبال و حمایت کنند و مصوبات را نه تنها به مقامات بهداشتی و حمل و نقل بلکه برای تمام فعالان محیط زیست، قانون، آموزش و بخش های اقتصادی ، ابلاغ و مطالبه کنند.

ضمن اینکه، سازمان بهداشت جهانی نیازمند حمایت، کمک عملی و راهنمایی های اجرایی است تا کشورهای عضو بتوانند مداخلات و اقدامات موثر در جهان را مدیریت و اجرا کنند که به امن تر شدن جاده های جهان بیانجامد.

سازمان بهداشت جهانی و اعضای آن باید به توسعه بخش خصوصی در این راستا یاری رسانند.هیدرن بخش غیردولتی فعال در زمینه ایمن سازی جاده ها را تشکیلاتی نوپا و محتاج کمک می داند که درصورت قدرت گرفتن می تواند به پیشرفت های اجتماعی و سیاسی در سطحی گسترده یاری رساند.

در نهایت، هیدرن در این تفسیر می گوید سازمان بهداشت جهانی و اعضای آن باید تهدیدات فقدان ایمنی در جاده ها را که توسط صنعت دامن زده شده تایید کنند. به عنوان مثال، هیدر معتقد است تجارت الکل به طور آشکار بر منحنی مرگ و میر و زخمی شدن قربانیان اثر داشته و از سازمان ملل می خواهد تا سیاست بازدارنده ای را در این باره به اعضا پیشنهاد کند.

هیدر اظهار داشت: “جاده های ایمن برای مردم در سراسر جهان اهمیت حیاتی دارند.” “پذیرش عدم پیشرفت جهان در کاستن از عوامل خطر اولین گام برای آغاز اقدامات قوی و پایدار برای تغییر وضع موجود در ایمنی راههای جهان است .”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا