اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتسلول های بنیادی و مهندسی ژنتیکنوآوری های پزشکی

اتحاد Biogen و دانشگاه پنسیلوانیا

نوید درنوردیدن ناشناخته ­های ژنتیک در پی اتحاد Biogen و دانشگاه پنسیلوانیا

به گزارش آفتاب سلامت شرکت پژوهشی و علم بنیان Biogen در راستای گسترش و تسریع فعالیت­های تحقیقاتی در زمینه ژن ­درمانی و اصلاح ژن با دانشگاه پنسیلوانیا قرارداد همکاری چند جانبه امضا کرد.

این دو مرکز علمی برجسته برای پیشبرد ژن ­درمانی و اصلاح ژن از آخرین فن آوری های موجود بهره می­ گیرند.

همکاری­های تحقیقاتی مذکور با اهداف چند منظوره انجام می­ شود.

توسعه ­ی روش­های درمانی در زمینه­ ی چشم، ماهیچه های اسکلتی و سیستم عصبی مرکزی (CNS) تمرکز می­ کنند. وجه دیگر این اتحاد مهم، ابداع نسل بعدی فن آوری های انتقال ژن های اصلاح شده است. ویرایش ژنوم، فن آوری حذف یا جایگزینی DNA در ارگانیسم، اهداف دیگری از این اتحاد علمی محسوب می­شوند.

تلاش شرکت Biogen در گذشته ساخت یک منتقل کننده برای ژن های سالم، قدرتمند و اصلاح شده بود. اصلاح ژن با هدف درمان در بیماری های ارثی و یا اکتسابی، هم وغم همواره این شرکت بوده است.

شرکت Biogen جیمز ویلسون، استاد دانشگاه و پزشک بیماری های کودکان را به عنوان مدیر همکاری های خود معرفی کرده است و مدیر برنامه ژن درمانی دانشگاه پنسیلوانیا، ژان بنت، استاد چشم پزشکی و زیست شناسی سلولی معرفی شده است.

روابط عمومی شرکت Biogen اعلام کرده این شرکت همکاری خود را با دانشگاه پنسیلوانیا به طور چشم­گیری افزایش داده تا جامعه­ ی پزشکی و نیازمندان درمان در تمامی جهان از نتایج کاربردی این اتحاد علمی بهره مند گردند.

دکتر ویلسون به نمایندگی از دانشگاه پنسیلوانیا در همین رابطه عنوان کرد ما با حذف دیوارهای انحصار و جدایی علمی، ترجیح دادیم در میدان کاوش و پژوهش دست در دست همکاران دانشمند خود، معلومات تازه را جایگزین مجهولات قدیمی سازیم.

پیشرفت های اخیر در انتقال ژن های برگزیده و اصلاح ژنتیکی ما را به مرحله­ ی امیدوار کننده ای رسانده است. ما معتقدیم که این همکاری هیجان انگیز با شرکت Biogen بیشتر خواهد شد و این عقل اشتراکی بزرگ تر دروازه های تازه ای را به روی دانشمندان خواهد گشود.

یکی از مهم­ترین مقاصد همکاری دو مرکز تولید داروهایی است که پس از گرفتن مجوزهای قانونی، برای معالجه­ ی بیماری های مختلف به عنوان نتایج محسوس این اتحاد به بیماران عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا