تفسیر سلامت

معرفی فیلم: دکتر استرنج / Doctor Strange

دکتر استیون استرنج یک پزشک جوان و با استعداد است که در رشته جراحی مغز و اعصاب همتایی ندارد.

ابتکار عمل های جراحی در موارد نادر پزشکی، او را به شهرت و ثروت رسانده است. همکارش کریستین پالمر به او علاقه نشان می دهد ولی او آنچنان غرق جراحی های استثنایی و سخنرانی در دانشگاههاست که نمی تواند اوقاتی را به روابط غیرکاری اختصاص دهد.

غرور و تکبر برخاسته از نبوغ، یکی از ویژگی های آزار دهنده اش می شود تا اینکه یک شب در حین رانندگی با اتومبیل گرانقیمت خود همزمان در حال گفتگو برای انتخاب بیمار بعدی است که حواسش از رانندگی پرت شده و سانحه وحشتناکی را رقم می زند.

وقتی در بیمارستان به هوش می آید دستهای او دیگر آن دستهای چالاک و بی عیب و نقص سابق نیستند. رشته های اعصاب در انگشتان و کف دستهایش بشدت آسیب دیده و پیچ و مهره های تجمیع استخوان در جای جای دستهایش کار گذاشته شده اند.

او پس از تحلیل شرایط، پیشنهاداتی به همکاران پزشک خود می دهد و عمل های جراحی مختلفی روی دست های استرنج انجام می شود اما سلامتی پیش از تصادف به او بازنمی گردد.

کریستین مدام به او سر می زند و نگران روحیه آشفته اوست. استرنج باز پیشنهادات تازه ای برای عمل دارد ولی کریستین به پایان رسیدن منابع مالی اش را به او یادآوری می کند. استرنج در حالی که کنترل اعصاب خود را از دست داده، حرفهای تند و برخورنده ای به کریستین می زند و او را از خود می راند.

استرنج در موعد فیزیوتراپی از پرستار خود می شنود که بیماری به نام جاناتان پانگ‌بورن دچار پاراپلژی و فلج کامل در عضلات بود اما پس از دریافت درمانهایی مرموز بهبود یافته و به‌طور معجزه آسا دوباره قادر به راه رفتن شده است، استرنج به جستجوی جاناتان پانگ‌بورن  می پردازد و از او نشانی مکانی اسرارآمیز به نام کامارتاژ را دریافت می کند.

استیون به امید یافتن راهی برای معالجه دستانش عازم قاره آسیا می‌شود.

موردو یکی از اعضای کامارتاژ او را نزد استاد اعظم، انشنت وان می‌برد. استیون ابتدا بخاطر علم گرایی محض و تکبر در معبد پذیرفته نمی شود ولی بعد از ساعتها التماس و عذرخواهی در بیرون دیوارهای معبد، فرصت مجددی به او تفویض می گردد.

انشنت وان به روی او درهایی از شناخت ادراک های فراحسی و فراروانشناسی می گشاید و ابعاد دیگری در جهان هستی را به او نشان می دهد و او بزودی با دنیاهایی روبرو می شود که مسیر زندگی آینده او را به کلی دستخوش تغییر می کند.

کارگردان: اسکات دریکسون

تهیه‌کننده: کوین فایگی

نویسنده: اسکات دریکسون

رابرت کرگیل و جان اسپیتز

بر اساس داستان دکتر استرنج

اثر استن لی  و استیو دیتکو

موسیقی: مایکل جاکینو

فیلم‌بردار: بن دیویس

تدوین: سابرینا پلیسکو و وات اسمیت

بازیگران:

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج

چیویتل اجیوفور در نقش کارل موردو، استاد هنرهای عرفانی و یکی از پیروان انشنت وان

ریچل مک‌آدامز در نقش کریستین پالمر

تیلدا سوینتن در نقش انشنت وان، عارف سلتی که تبدیل به مربی استرنج می‌شود

بندیکت وانگ در نقش وانگ

مدس میکلسن در نقش کایسیلوس

مایکل استولبارگ در نقش نیکودموس وست، جراح مغز و اعصاب و رقیب استرنج

بنجامین برت در نقش جاناتان پانگ‌بورن

اسکات ادکینز در نقش یکی از پیروان کایسیلوس

پت کی‌یرنان در نقش خودش

کریس همسورث نیز در انتهای فیلم حضوری کوتاه در نقش ثور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا