اکسیر سلامت

مداوای بی خوابی با هدست خواب آور

دانشمندان انگلیسی موفق شدند پس از اخذ تاییدیه بهداشتی برای دستگاه رفع بی خوابی خود، آن را روانه بازار تجهیزات پزشکی سازند.  این هدست با تاثیر ناگهانی روی مغز، بی‌خوابی را درمان می‌کند.

طبق گزارشی که در دیلی‌میل انتشار یافته، محصول مذکور با نام تجاری مادیس اسلیپ Modius Sleep می تواند با اثرگذاری بر نواحی مربوطه در مغز موجب خواب آرام در افراد گرفتار بی خوابی شود. شرکت Neurovalens عرضه کننده این محصول به متقاضیان درمان بی خوابی است.

هدست یاد شده با هدف قرار دادن نورون‌های مغزی مسئول خواب، استفاده کننده را به وضعیت خواب می برد. مکانیزم اثرگذاری این محصول جدید با لرزش‌های خفیف الکتریکی صورت می‌گیرد.

سازندگان هدست در شرکت Neurovalens اظهار داشتند دستگاه آن‌ها مدت زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش می‌دهد. قرار است این  هدست با قیمت ۳۹۹ دلار به  متاضیان عرضه شود.

بر اساس آنچه سازندگان دستگاه عنوان داشتند، آزمایش نمونه اولیه این هدست نشان داد که وضعیت خواب ۷۰ درصد از داوطلبین دارای اختلال بی‌خوابی، بهبود یافته است.

یک مرکز بهداشتی موسوم به سرویس سلامت همگانی (NHS) بر اساس مستندات در دسترس خود اعلام داشت یک سوم جمعیت انگلیس با مشکلات خواب مواجه هستند و در طول شب کمتر از ۸ ساعت می‌خوابند.

علی رغم پیشرفت های دانش پزشکی، متاسفانه روش‌های درمانی متداول برای بهبود عارضه بی خوابی به مصرف قرص‌های خواب‌آور محدود می‌شود که استمرار این نوع از تجویزات می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشند.

هدست مادیس اسلیپ با ارسال پالس الکتریکی به ناحیه هیپوتالاموس مغز و همچنین نورون‌های موجود در ساقه مغز، موجب شبیه سازی وضعیت خواب در مغز انسان می شود.

در این فرایند ساقه مغز وظیفه ارسال پیام میان بدن و مغز را برعهده  دارد و بخشی از هیپوتالاموس علائم برانگیختگی مغز را متوقف ساخته  و کمک می کند تا بدن را در وضعیت خواب قرار دهد.

طبق آنچه ادعا شده هدست مادیس اسلیپ با تحلیل نشانه ها، وضعیت خواب و بیداری استفاده کننده را بررسی کرده و علاوه بر آن حرکات سریع چشم  در خواب ( REM) را تنظیم می‌کند.

خواب همراه با حرکات سریع چشم یکی از مراحل مهم خواب در پستانداران است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به‌ سر می‌برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری است.

شرکت Neurovalens دستگاه یاد شده را برای خرید مشتریان امریکایی در دسترس قرار داده است اما خریداران انگلیسی و ایرلند شمالی با وقفه ای کوتاه خواهند توانست آن را در آینده ای نزدیک خریداری کنند.طبق اعلام فروشنده، قیمت دستگاه برای آمریکایی‌ها ۵۰۰ دلار است.

“جیسون مک‌ کیون” بنیانگذار شرکت Neurovalens اظهار داشت، این دستگاه در واقع رایانه کوچکی است که هیپوتالاموس مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر آن روی بسیاری از نقاط مغز به منظور بهبود خواب تاثیر گذاشته و حتی در زمینه کاهش وزن نیز اثربخشی خود را نشان داده است.

مک‌ کیون افزود هدف ما این است به مردم کمک کنیم تا از مصرف قرص‌های خواب آور و آرام‌بخش بی نیاز شوند. زیرا این داروها جنبه تسکینی داشته و قدرت حل مشکل اصلی را ندارند و عوارض جانبی زیادی به دنبال دارند.

در آزمایش ۳۰ روزه هدست Modius Sleep ، ۹۵ درصد از کاربران در وضعیت خواب خود بهبود ۸۵ درصدی را گزارش کردند و رضایت خاطر بیشتری از الگوهای خواب خود داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا