اخبار صنفیاخبار وزارتخانه ها و سازمان غذا و دارواکسیر سلامتضوابط و مقررات غذا و دارومطالب ویژهگفت و گو

محصولات تحسین شده و سهم بردن از بازار آسیا

موسسه تحقیقاتی مطرحی به نام Technavio Research با بیش از 500 تحلیل گر اقتصادی متخصص و امکانات پژوهشی فوق مدرن با ماموریت شناسایی فرصت های بازار و توسعه استراتژی های مؤثر در راستای افزایش درآمد شرکت های آمریکایی و اروپایی در جغرافیای آسیا و سایر قاره ها، به شرکت های خودی هشدار داده است که بازار جهانی داروهای گیاهی در آسیا رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

 

آنها در جدیدترین گزارش خود در سال 2022 بازار آسیا را مستعدترین بازار معرفی کرده اند و تمایل ارتقا یافته نسخه کنندگان و مصرف کنندگان دارو را به سمت داروهای گیاهی دانسته و از شرکت های خودی می خواهد تا از هم اکنون تولید و رخنه هر چه بیشتر در بازارهای آسیا را آغاز کنند.

 

آنها بر اساس آمار مصرف از میان کپسول ها و قرص ها، پودرها، عصاره ها، شربت ها و موارد دیگر، تمایل مصرف کنندگان را به قرص و کپسول بیشتر از سایر اشکال دارویی پیش بینی کرده اند و آگاهی مردم آسیا از برتری داروهای گیاهی نسبت به داروهای غیرگیاهی را نشانه فرهنگ پذیری و افزایش سطح مطالعه مردم آسیا عنوان کرده اند.

 

Technavio Research سهم بازار داروهای گیاهی را در آسیا 42 درصد در برابر 58 درصد از سهم سایر نقاط جهان در تمام قاره ها دانسته است و ده ها میلیارد دلار ثروت بالقوه را درصورت عملکرد تبلیغاتی قوی به شرکتهای خودی نوید داده است.

آیا مطلبی که عنوان شد برای متولیان تصمیم ساز ما در ادارات دولتی یک مطلب در خور تعمق نیست؟

شما 43 سال برای ما تولیدکنندگان داروهای گیاهی تصمیم سازی کردید.

بخشنامه دادید.

ابلاغ کردید.

آیا تک محصولی باقی ماندن کشور ایران، صریح ترین و شفاف ترین نشانه در ناکارآمدی روش دستورات انفرادی و سلیقه ای نیست؟

اگر بگویید ما در حال جنگ مستقیم و غیرمستقیم هستیم بخدا با نگاهی به ژاپن متوجه خواهید شد که چگونه تمام ژاپن در جنگی سهمناک با بمب های آمریکایی و اروپایی سوخت و خاکستر شد اما ظرف 15 سال در شکل یک اژدهای بی رقیب اقتصادی از خاکستر خود بیرون آمد و تمام جهان را در سیطره خود گرفت.

توصیه من به شما این است که تصمیمات شورایی را در تصمیم گیری های مهم پیامبر بزرگوار دنبال کنید تا ببینید چگونه ایشان در بسیاری از موارد از خرد جمعی بهره می گرفتند.

 

اهمیت تصمیم گیری های جمعی آنقدر زیاد است که قرآن سوره ای را به شورا اختصاص داده است.

حضرت علی (ع) می فرمایند: «خودرایی» موجب هلاکت است و ده ها حدیث و روایت دیگر به صراحت استفاده از نظر عقلا و نخبگان را موجب خیر و برکت و رحمت عنوان می دارد.

 

مدیران عاملی که در شرایط بحرانی چند دهه ای ایران، بدون اتکا به پول نفت، مجموعه های عظیم تولیدی خود را مدیریت کرده اند اگر بگویم نابغه هستند، مبالغه نکرده ام.

 

شما از یکسو با مشکل آفرینی های شگفت انگیز در حال مشق مدیریت هستید و از سویی دیگر نسبت به این عقلا و نخبگان نگاه از بالا به پایین دارید.

 

شما باید با عزت و احترام این ابرمدیران کارآزموده را به جلسات تصمیم سازی دعوت کنید و از انها اداره امور دارویی را یاد بگیرید. باید در محضر این بزرگان تلمذ کنید.

 

این کاغذی که به شما داده اند، پیش از شما خیلی ها آن را دریافت کرده بودند و بعد از شما خیلی ها این احکام موقت مدیریت را دریافت خواهند کرد.

از فرصت مدیریت خود برای خدمت به مردم و صنعت استفاده کنید. کارهای بزرگ انجام دهید. الآن تهیه مواد اولیه دارویی با قیمت های تورمی غیرقابل پیش بینی و غیرقابل توقف به یکی از سردرگم کننده ترین مشکلات تبدیل شده است چرا که دست هایی غیرحرفه ای دستکاری های ناشیانه در چرخدنده های بازرگانی و تجارت اعمال می کند.

 

آن قدر سازمان های مداخله گر تاسیس کرده اند که تصمیمات عدیده و متضاد، تداخلات مخرب و دیوان سالاری مخل تولید در صنعت ایجاد کرده است.

اگر ما را به تصمیم سازیها دعوت کنید، نه تنها به این اوضاع در هم تنیده سر و سامان خواهیم بخشید بلکه در راستای صادرات محصولات تحسین شده خود برای سهم بردن از بازار آسیا، راهکارهایی پیشنهاد می کنیم که درصورت حمایت از سوی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، می توانیم هوای تازه ای را به اتمسفر نامناسب کسب و کارهایمان ببخشیم.

نویسنده: سیدعلی منصوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا