اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

قرص Ubrelvy آبی بر آتش میگرن

به گزارش ماهنامه آفتاب سلامت، وب سایت غذا و داروی امریکا ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹ در بخش اخبار داروهای تایید شده خود خبر خوشی برای مبتلایان به بیماری میگرن داشت.

بر اساس آمارهای جهانی ۱۰ تا ۱۴ درصد از جمعیت جهان از دردهای ناشی از میگرن در رنج به سر می برند.

 FDA آمریکا قرص (Ubrelvy ubrogepant) را برای تسکین موثر میگرن حاد تصویب کرد.

این اولین داروی خوراکی در کلاس آنتاگونیست های گیرنده پپتید مربوط به پروتئین کلسیتونین Calcitonin است که برای درمان میگرن حاد تأیید شده است.

بیلی دان Billy Dunn، مسئول بخش علوم اعصاب در مرکز پژوهش و ارزیابی دارویی FDA گفت: «میگرن یک بیماری اغلب ناتوان کننده است که به ۳۷ میلیون نفر در آمریکا آسیب می رساند.»

او داروی Ubrelvy را گزینه جدید و مهمی برای درمان میگرن حاد در بزرگسالان معرفی کرد، زیرا این اولین داروی خوراکی در کلاس خود است که به مصرف کنندگان عرضه می شود. بیلی دان اظهار داشت: FDA خوشحال است که یک درمان جدید را برای بیمارانی که از میگرن رنج می برند تصویب کرده و همچنان تا توسعه روشهای جدیدتر درمانی با عرضه کنندگان چنین محصولاتی همکاری خواهد کرد تا درمانهای میگرن را ارتقا بخشد.

Ubrelvy برای مصرف همزمان با مهار کننده های قوی CYP3A4 منع مصرف دارد.

این دارو در کارآزمایی های بالینی بر ۱۴۳۹ داوطلب آزموده شده و تسکین بخشی ایمن و مجاز آن مورد تایید کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

داوطلبین در این کارآزمایی بالینی داروی یاد شده را در دوزهای ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم دریافت کرده اند.

شایعترین عوارض جانبی که برخی بیماران در کارآزمایی های بالینی از مصرف Ubrogepant گزارش کرده اند تهوع، خستگی و خشکی دهان است.

FDA مجوز تولید و توزیع Ubrelvy را به شرکت داروسازی Allergan USA Inc در آمریکا اعطا کرد.

U.S. Administrative Headquarters

۵ Giralda Farms

Madison, NJ 07940

۱ (۸۶۲) ۲۶۱-۷۰۰۰

Ubrogepant گیرنده CGRP و مسیری را که برای انتقال درد در پاتوفیزیولوژی میگرن شناخته شده است، مهار می کند.

یکی از داروسازان شرکت Allergan به مصرف کنندگان توصیه کرد اطلاعات تکمیلی را در برگه مطالب مربوط به داروی تسکین میگرن مورد مطالعه قرار دهند.

دکتر ریچارد لیپتون Richard Lipton، از محققین مرکز سردرد مونتفیوور Montefiore در کالج پزشکی آلبرت انیشتین نیویورک گفت: “Ubrogepant یک گزینه درمانی ضروری برای میلیون ها نفر از افراد مبتلا به میگرن است که به گروه دارویی تریپتان ها Triptan پاسخ نمی دهند.

در حالی که سالهاست تریپتان برای درمان میگرن حاد تجویز می شود ، برخی از بیماران به دلیل ابتلا به اختلالات قلبی عروقی و منع مصرف نمی توانند برای تسکین درد میگرن خود از تریپتان استفاده کنند.

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. من سالهاست با بیماری میگرن دست و پنجه نرم میکنم. هیچ دارویی هم تاثیر قطعی روی سردردهام نداشته. فقط و تنها چیزی که تونسته کمی منو اروم کنه بستن سرم با دستمال و خوابیدن در محیط تاریک بوده. به نظر من سردردهای میگرنی از سرطان هم بدتره. چون خود من وقتی به سردرد میگرن دچار میشم فقط ارزوی مرگ میکنم.

    1. چه کاریه آرزوی مرگ کنیم یه قرص میگرستاپ و یک عدد نوافن مصرف میکنیم بیست دقیقه بعد خوب میشیم

      1. این دارو ها برای میگرن های معمولی جواب میده.خود من میگرن خیلی شدید مقاوم به دارو دارم.هیچ کدوم این دارو ها برای میگرن حاد اثر نداره.

        1. من از سال ۱۳۶۸ برای میگرن دارو مصرف می‌کنم هر دارویی که فکر کنید مصرف کردم بعضی روزها ریزاتریپتان یه کم آرام می کنه این رو هم میگن عوارض قلبی داره دیگه نمی‌دونم چکار کنم وقتی میرم دکتر هر دارویی می‌خواد بنویسد میگم قبلاً مصرف کردم فایده نداشت بوتاکس هم کردم تأثیری نداشت چکار کنم ؟؟؟

  2. من الان یک سالیه که از این دارو همراه با بوتاکس استفاده میکنم و راضیم ازش چون واقعا ادامه زندگی با این سردرد برایم غیر قابل تصور شده بود .

  3. سلام دوستان منم الان چندین سال میگرن حاد دارم طوری که هربار باید بیمارستان بستری بشم تنها دارویی که باعث درمان من شده قرص دپاکین۵۰۰هست که با مصرف هر قوطی این قرص تا ۲سال از هر سردردی در امان میمونم

  4. والا من هم شدید درگیر میگرن هستم از ۷سالگی با سوماتریپتان خوب میشه ولی تکرار اون بیشتره شده داره بیچاره ام میکنه

  5. بچه ها برای میگرن شدید از ریزاترپتیان استفاده کنید
    میگرن معمولی شیاف دیفنوفناک ۱۰۰ اگر جواب نداد ریزاترپتیان استفاده کنید

  6. من ۴ساله از میگیرن شدید دارم دستو‌پنچه‌ نرم میگنم
    بدبختم کردم صبح که ازخواب پاشم مغزم مث اینه که داره میوفته‌پایین مث قلب شدع خم شم مغزم منفجر میشه فشاری میاد که‌ نگو
    این میگیرن من زمانی که یه گوچولو ضعف معده داشته باشم. درد میگیره جوری که باید برو بخوابم تو‌اتاق تاریگ چندین ساعت همونجوری بمونم هیچ داری نتونسته منو خوب کنه. حدود ۳ملیون خرج دارو کردم تو‌ چن ماه اخیر چون دردش مضمن تر شدع
    خواستم بدونم دارویی خارجی هس که درمان کنه. قطی هم نشد نشد همون اروم کنه زیادیه
    ازدارو های ایرانی بیزارم خسته شدم از بس مصرف کردم
    تنها دردی که به من وارد میشه ضعف معده هس که به سرم وارد میکنه
    دلیلشم نمیدونم که از کجا شگل میگره

    ممنون میشم دارویی رو‌معرفی کنید

  7. چقد ما بد بختیم که نمیتونیم داروی خارجی داشته باشیم
    تفاون همین داروهای معمولی با داروی خارجی دنیا تفاوت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا