اخبار پزشکی جهاناعصاب و رواناکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

قارچ جادویی در شرف اخذ مجوز از سازمان غذا و داروی انگلستان

کارآزمایی بالینی Magic mushroom در دانشگاه کینگز لندن

یک تیم پژوهشی در دانشگاه کینگز لندن King’s College London با مشارکت پژوهشگاه روانپزشکی Compass Pathways تاثیر درمانی قارچ دارویی Magic mushroom بر بیماری افسردگی مزمن را روی ۸۹ داوطلب مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

داوطلبان این آزمون روزانه ۱۰ تا ۲۵ میلی گرم قارچ دارویی را با ماده موثره Psilocybin به مدت سه ماه دریافت کردند.

در سالهای اخیر، محققان بهداشت روان در مورد نتایج استفاده از قارچ جادویی برای درمان افسردگی مزمن تحقیق کرده اند.

در بیشتر موارد، تجویز psilocybin می تواند یک روش درمانی برای بیمارانی باشد که به هیچ نوع درمان دیگری پاسخ نداده اند.

کمی پیش تر مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون University of Texas Health Science Center at Houston پس از اخذ مجوز از FDA آمریکا برای کارآزمایی بالینی طی فراخوانی در ۸ اکتبر ۲۰۱۹ از داوطلبین ۱۸ تا ۵۵ سال دعوت کرد تا با پر کردن فرم مربوطه برای شرکت در آزمون قارچ دارویی Magic mushroom اعلام آمادگی کنند.

هدف این مطالعه نیز بررسی نتایج مصرف قارچ دارویی بر درمان افسردگی است.

سال ۲۰۱۵ American College of Neuropsychopharmacology و سال ۲۰۱۳ New York University در مطالعاتی مستقل نتایج مصرف Magic mushroom را بر داوطلبین منتشر ساختند و طی اظهاراتی مبتنی بر آزمون، اثر قارچ مذکور را مثبت ارزیابی کردند.

محققان دانشگاه کینگز اظهار داشتند در هیچ یک از داوطلبان هیچ گونه عوارض جانبی جدی گزارش نشده است.

داوطلبان هیچگونه عملکرد منفی شناختی یا عوارض جانبی عاطفی را تجربه نکردند. بر حسب نتایج این آزمون، امکان استفاده از psilocybin به عنوان دارویی در راستای درمان افسردگی مزمن، در کنار جلسات درمانی وجود دارد.

نمایندگان کالج کینگز خاطرنشان ساختند این بزرگترین کارآزمایی بالینی و مطالعه روانشناسی در جهت بررسی اثر قارچ جادویی با ماده موثره psilocybin بوده و نتایج پژوهش خود را امیدوار کننده توصیف کردند.

نتایج این مطالعه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ در Medical Xpress منتشر شده است.

قارچ جادویی یا مجیک ماشروم با نام علمی سایلوسایبین ماشروم Psilocybin mushroom قارچ‌هایی چتری حاوی مادهٔ توهم‌زای سایلوسایبین و سایلوسین هستند و خاصیت روان‌گردان دارند.

نشانه‌ها ۳۰ دقیقه پس از مصرف آغاز شده و مواد روان‌گردان قارچ به مدت ۴ تا ۶ ساعت، باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک می‌شوند. در این حالت ضربان قلب و فشار خون افزایش می‌یابد، مردمک چشم گشاد می‌شود، گرگرفتگی و انقباض رگ‌ها به وجود می‌آید، عضلات بدن سفت می‌شود و دمای بدن افزایش پیدا می‌کند.

برخی از متخصصین هشدار داده اند از آنجا که مصرف این ماده موجب ترشح دوپامین می گردد، احتمال وابستگی روانی مصرف کننده به این ماده وجود دارد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا