تفسیر سلامت

فیلم بر دروازه ابدیت / At Eternity’s Gate

فیلمی از زندگی نامه ونسان ون گوگ

بر دروازهٔ ابدیت At Eternity’s Gate فیلمی در ژانر زندگینامه‌ای به کارگردانی جولیان اشنابل Julian Schnabel است که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و با زاویه دیدی جدید برای چندمین بار زندگی ونسان ون گوگ Vincent van Gogh نقاش هلندی را به پرده سینما کشاند.

ون گوگ دچار اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی نوعی اختلال خلقی بود و برای درمان به روانپزشک ها مراجعه می کرد.

آیا ونسان ون گوگ خودکشی کرده است؟

کارگردان در این اثر تلاش می کند تا اقدامات خشونت آمیز منسوب به ون گوگ و حتی فرضیه خودکشی وی را زیر سوال برده و تصویر عادی تری از او ارائه کند.

جولیان اشنابل، بی اعتنا به مدارک پزشکی و پلیسی موجود از زندگی ون گوگ، با گزینش برخی نامه نگاری های ونسان با برادر کوچکترش تئو، شخصیتی تازه و ویرایش شده از این هنرمند ارائه می کند. نام فیلم برگرفته از تابلویی از آخرین نقاشی‌های ون گوگ، دروازه ابدیت نام گرفته است.

مرگ برادر ونسان ون گوگ

تئو در زمان حیات برادر نقاشش با تمام توان از او حمایت مالی و عاطفی میکرد اما در مواجهه با تراژدی درگذشت برادر، نتوانست غم از دست دادن عزیزش را تاب آورد و سلامتی وی پس از فقدان ونسان به سرعت کاهش یافت. تئو با ضعف و ناتوانی رو به افزونی، اندکی بعد از این ماتم در سن ۳۳ سالگی دربرابر مرگ زانو زد. پزشکان بیمارستان ویلم آرنتز علت مرگ تئو را غم و اندوه شدید و عارضه مغزی عنوان کردند.دو برادر با فاصله زمانی ۶ ماه در گورستان Auvers-sur-Oise نزدیک پاریس در کنار یکدیگر به خاک سپرده شدند.

داستان فیلم

داستان فیلم در پاریس و در یک کافه که پاتوق هنرمندان جوان است، آغاز می شود. ونسان در کنار برادرش تئوکه دلال آثار هنری است دور میزی نشسته و به صحبت‌های نقاشان در خصوص راه‌اندازی یک محفل هنری گوش می دهد. به دنبال روی دادن جدالی لفظی بین هنرمندان و Paul Gauguin ، ونسان با پل گوگن احساس قرابت فکری می کند و بین آن دو صمیمیتی شکل می گیرد.

گوگن ماندن در پاریس را آفتی برای نقاشی عنوان می کند و ونسان نیز بخاطر هوای همیشه ابری پاریس و اینکه نتوانسته حتی یک تابلو در آن شهر بفروشد، با او هم عقیده می شود و به Arles شهری در جنوب فرانسه نقل مکان می کند. تئو که از شرایط روحی ونسان نگران است از گوگن می خواهد به‌ شرط حمایت مالی و تأمین مخارجش مدتی به Arles رفته و در کنار برادرش بگذراند.

در این حین نامه نگاری های مشوقانه و بی وقفه تئو با ونسان در جریان است. تئو در نامه هایش او را نابغه معرفی کرده و به او می گوید تا زمان درک نبوغ سرشارش، سختی ها را تحمل کند. روزی ونسان در حال نقاشی است که دو نوجوان ماجراجو تیری شلیک می کنند و بر حسب اتفاق گلوله به شکم ونسان اصابت می کند. این جراحت ظرف چند روز موجب مرگ نقاش می شود.

At Eternity’s Gate

Directed by  Julian Schnabel

Produced by Jon Kilik

Written by Jean-Claude Carrière

Louise Kugelberg  Julian Schnabel

Starring

Willem Dafoe  Rupert Friend Mads Mikkelsen

Mathieu Amalric  Emmanuelle Seigner

Oscar Isaac

Music by      Tatiana Lisovskaya

Cinematography  Benoît Delhomme

Edited by

Louise Kugelberg   Julian Schnabel

Production

Running time  ۱۱۰ minutes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا