نقد کاربردی

فرصتی طلایی برای خدمتی پاینده

فرصتی طلایی برای خدمتی پاینده

از آنجا که ماهنامه آفتاب سلامت به شهرداری ها، مراکز دولتی و دفاتر بسیاری از صنایع ارسال می شود، از مسئولین و متولیان استدعا می کنم برای سلامتی خود و خانواده های خودتان هم که شده، مطلبی که در پی می آید را مسئولانه تر مطالعه فرمایید.

۲۵ مرداد ۹۸ شرکتی مکزیکی به نام بیومی تچ BiomiTech نوعی فن آوری پیشرفته را در خیابان های شهرهای آلوده مستقر کرد که BioUrban نامگذاری شده و با قدرت آلودگی زدایی ۳۶۸ درخت، توانسته تایید کارآیی و فایده مند بودن را از مراکز مختلف بازرسی دریافت دارد.

پیش از این یک شرکت آلمانی تلاش کرده بود تا چنین فن آوری را عرضه دارد اما به دلیل قدرت کم و ناپایداری دستگاه، مورد حمایت مراکز بازرسی و تایید کیفیت قرار نگرفت.

رویداد عجیب و قابل تعمق این است که بجز شبکه خبری France 24 قریب به اتفاق خبرگزاری های بزرگ جهان ترجیح داده اند روی خود را از خبر کاربردی شدن چنین فن آوری مفیدی به اخبار کلیشه ای و روزمره بگردانند.

اگر بخواهیم ۳۶۸ درخت را به طور انبوه در قطعه زمینی بکاریم به حداقل یک هکتار زمین نیاز خواهیم داشت در حالیکه این فن آوری از لحاظ قطر به اندازه یک درخت تناور و طول آن چهار متر است.

یعنی  به راحتی می توان در شهرهای آلوده سر هر چهارراه یکی از آنها را مستقر کرد و پس از آن، تاثیر قابل توجهی بر میزان آلودگی هوای شهرهای صنعتی گذاشت.

البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که درختان بخاطر نیاز طبیعی به مصرف اکسیژن، بیشتر از یک دوم اکسیژن تولید شده خود را دوباره مصرف می کنند در حالی که درخت مصنوعی بیوربان نیازی به مصرف اکسیژن ندارد.

با خریداری چند نمونه از این فن آوری و انتقال آن به دانشگاههای صنعتی مانند شریف و امیرکبیر و بومی سازی این دستگاه به تولیدی بسیار ارزانتر دسترسی خواهیم داشت.

سبقت در گره گشایی

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از درآمد ۲۹۶ میلیارد تومانی شهرداری تهران در اجرای طرح ترافیک در سال گذشته خبر داده بود. درآمدهای قابل توجهی نیز در بخش جریمه های اتومبیل و پارک بان ها و پارکومتر ها و غیره و غیره و غیره از جیب تنفس کنندگان آلودگی اخذ می شود.

تلفن و زبانه سایت را برای ارسال متن در راستای ارتباط گیری با شرکت سازنده این فن آوری در اختیارتان می گذارم و انشاء الله برای گره گشایی از کار مردم از یکدیگر سبقت خواهید گرفت و درآمد گرفته شده از شهروندان را برای رفاه و سلامتی آنان هزینه خواهید کرد.

BiomiTech

Phone: +(52) 222 913 4111

http://biomitech.com/en/contact

یک پیشنهاد تبلیغاتی هم برای داروسازی های گرامی دارم. شما هم می توانید با نصب چند درخت روبوتیک مذکور و درج اسم شرکت خود بر پوسته بیرونی این ماشین، بخشی از آلودگی هایی که صنعت برای محیط زیست ایجاد می کند را به این شکل جبران کرده و از ان سو خیرخواهی خود برای شهروندان را بطور عملی به آنان ابراز کنید. اگر این حرکت از سوی سایر صنایع تقلید و تکرار شود، تاریخچه مندرج بر تابلوی درخت روبوتیک گواهی خواهد داد که شما اولین پیشگامان پاکسازی هوای آلوده بودید.

نویسنده: فریبرز روشن فکر/ سربیر

fariborzrowshan@yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا