مسیر سلامت

شیوع ویروس کشنده کرونا می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد.

هر چه می خواست دل تنگش گفت
شمار افرادی که تاکنون در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده و ۲۱۰ نفر از مبتلایان تا امروز جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که بشریت نگران استمرار اپیدمی مرگبار ویروس مشکوک کروناست و هر روز بر آمار مبتلایان و قربانیان آن افزوده می شود، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در آخرین اظهارات تنفرانگیز خود گفت: «شیوع ویروس کشنده کرونا می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد. فکر می‌کنم این امر به تسریع و بازگشت شغل‌ها کمک خواهد کرد.»

اگر به یاد داشته باشید دونالد ترامپ با افزایش تعرفه ها و مالیات بر کالاهای چینی تلاش میکرد تا مانع توسعه اقتصاد چین شود اما چین در مقابله به مثلی اقتصادی به افزایش مالیات بر کالاهای آمریکایی مبادرت ورزید و جلوی گروکشی دولت ترامپ را گرفت.

اینک که برخی ویروس کرونا را حربه ای از سوی آزمایشگاه های مخوف آمریکا ارزیابی کرده اند، خبرگزاری  BBC بدون اینکه شناختی از ماهیت بیولوژیکی ویروس کرونا داشته باشد، مانند پدری دلسوز به طرفداری آمریکا برخاسته و هر گونه گمانه زنی نسبت به آزمایشگاهی بودن کرونا را ناشی از توهمات تنوریسین ها یا اشاعه افکار معتقدین تئوری توطئه قلمداد کرده است.

همزمان با شیوع این ویروس کشنده در شهر ووهان، ویدیوهای متعددی منتشر شد که چینی‌ها را در حین خوردن سوپ خفاش نشان می داد.

یک زن چینی خندان، خفاش پخته‌ای را در دست داشت و میگفت مزه‌اش “عین گوشت مرغ” است. هدف از انتشار این ویدیو مقصر جلوه دادن عادات غذایی بد چینی ها بود. اما این ویدیو ربطی به ووهان و چین نداشت و مصرف گوشت خفاش در چین یک رسم متداول نیست.

 تصاویر این ویدیو متعلق به سال ۲۰۱۶ است و فردی که در آن دیده می‌شود ونگ منگیون، مجری معروف برنامه‌های مسافرتی است که به جزایر پالائو در غرب اقیانوس آرام سفر کرده بود.

روزنامه دیلی استار اخیرا مقاله ای در ارتباط با کرونا منتشر کرد و مدعی شد این ویروس “در یک آزمایشگاه مخفی” ساخته شده است. ولی با فشارهایی که به مسئولین روزنامه وارد کردند بزودی مقاله خود را اصلاح کرده و اظهار داشت که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

آمریکا در سال ۱۹۴۳ برنامه تحقیقاتی خود را برای استفاده از عوامل بیولوژیک آغاز کرد.

این برنامه به‌طور رسمی تا سال ۱۹۶۹ ادامه یافت. در آن سال پس از محکومیت های بین المللی نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا تحت فشارهای سازمان های حقوق بشری ظاهرا به این برنامه پایان داد و مواد تهیه شده در ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ با حضور نمایندگان وزارتهای مربوط (دفاع و کشاورزی) از بین رفت.

این مواد شامل باسیلوس آنتراسیس (عامل سیاه زخم)، سم بوتولیسم، فرانسیلا تولارنسیس (عامل تولارمی)، کوکسیلا برونتئی (عامل تب Q)، ویروس انسفالیت ونزوئلایی، بروسلا سویس (عامل بروسلوز) و انتروتوکسین بی استافیلو کوکی بود. به‌طور هم‌زمان با پایان این برنامه ارتش آمریکا برنامه دفاع میکربی در جنگ را از سال ۱۹۵۳ شروع کرد که تا هم اکنون نیز ادامه دارد.

اینک BBC به عنوان یک بنگاه خبری بدون هیچ پشتوانه علمی به بحث کرونا ورود کرده و به عنوان فصل الخطاب هر گونه بحث و گمانه زنی، به تبرئه کشوری روی اورده که جنایتکار بین المللی ژنرال شیزو ایشی و میکروب سازان تحت امرش را از محاکمه در دادگاه نجات داده و به آزمایشگاههای پنهان و آشکار امریکا انتقال داده است تا تجربیات خود در استفاده از سلاحهای بیولوژیکی را به آنان آموزش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا