اخبار پزشکی جهانمسیر سلامت

شناسایی ژن SIM1 به عنوان عاملی ژنتیکی در بروز اختلال نعوظ

به گزارش آفتاب سلامت دانشمندان بر اساس شواهدی غیرقابل انکار نقش عوامل ژنتیکی را در بروز اختلال نعوظ موثر تشخیص داده اند. تیمی مشتمل بر پژوهشگران حرفه ای در مرکز تحقیقاتی Kaiser Permanente کالیفرنیای شمالی، پس از مطالعه بر روی ژنوم به اشتراک گذاشته شده ۲۲۲،۳۵۸ مرد در UK Biobank، نتیجه تحقیقات خود را مبنی بر نقش ژن SIM1 یکی از عوامل اختلال نعوظ در خبرگزاری آنلاین و معتبر World News Network منتشر ساختند.

اریک جورگنسون Eric Jorgenson ، نویسنده تحقیق می گوید: “شناسایی ژنSIM1 به عنوان یک عامل خطر برای اختلال نعوظ یک کشف تحول ساز و بزرگ است، زیرا نشان می دهد که یک عنصر ژنتیکی در بروز این بیماری وجود دارد.

اریک جورجنسون به نیوزویک اظهار داشت: “در گذشته عوامل تاثیرگذار دیگری برای اختلال نعوظ شناخته شده است. در این میان می توان مصرف الکل و سیگار، چاقی، دیابت و بیماری قلبی عروقی را نام برد ولی ما در مورد منطقه یاد شده در ژنوم، نقشی مستقل از عوامل مذکور قائل هستیم و معتقدیم این مکان ژنتیکی به طور خاص بر عملکرد جنسی تاثیر می گذارد. “

برای انتشار این نتیجه در World News Network، محققان داده های مربوط به صدها هزار نفر از مردان را تجزیه و تحلیل کردند و با رویکردی مقایسه ای، تغییرات اختلال برانگیز را در ژن SIM1 یافتند که به طور قابل توجهی با افزایش خطر ناتوانی جنسی مرتبط تشخیص داده شده است. ژن SIM1 به تازگی در ارتباط با اختلال چاقی نیز مورد توجه پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا قرار گرفته بود که در این ارتباط یافته های خود را در مجله Science منتشر ساخته اند.

طبق جدیدترین آمار از سازمان بهداشت جهانی، پنجاه درصد مردان در سن ۴۰-۷۰ سال درگیر اختلال نعوظ در اشکال خفیف، متوسط ​​و شدید هستند و همچنین با افزایش سن، شدت اختلال نعوظ نیز تا ۷۰٪ جمعیت مردان با سن ۵۰ سال به بالا را درگیر می کند.

جورگنسون در تکمیل اظهاراتش افزود:

برحسب مطالعات انجام شده عامل ژنتیکی مسبب یک سوم موارد اختلال نعوظ است و این عامل ژنتیکی تا پیش از مشاهدات ما، کاملا ناشناخته مانده بود.

اختلال نعوظ، ممکن است که دلیل جسمی یا روانی داشته باشد. اعتیاد به الکل (الکلیسم)، بیماری‌های دستگاه درون‌ریز و اختلال‌های عصبی از دلایل جسمی معمول هستند. اضطراب در آمیزش، حس دشمنی یا احساس‌های منفی نسبت به شریک جنسی و همچنین افسردگی، نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و درگیری‌های احساسی خارج از رابطه می‌توانند از دلایل روانی اختلال نعوظ باشند.افزایش سن نیز می تواند از دیگر عوامل این عارضه باشد.

ممکن است با بالا رفتن سن و اختلال در گردش خون، خون به میزان کافی به آلت نرسد یا در بافت‌های مجاور پخش شود. از دیگر عوامل اختلال در نعوظ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیابت

افزایش فشار خون

سختی سرخرگ یا آترواسکلروز

استرس، اضطراب و افسردگی

تعدادی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، ضد درد و فشار خون

سیگار و سوءمصرف مواد مخدر

مشکلات خانوادگی

خستگی یکی از عوامل مهم در این زمینه می‌باشد

آسیب‌های مغز و نخاع

کاهش هورمون مردانه تستوسترون

بیماری MS یا مولتیپل اسکلروز

بیماری پارکینسون

رادیوتراپی بیضه‌ها

سکته مغزی

برخی از جراحی‌های پروستات یا مثانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا