اخبار داروخانهاکسیر سلامتزیبایی و پوست و موسلول های بنیادی و مهندسی ژنتیکمطالب ویژهنوآوری های پزشکی

سی سال جوان تر شدن در کمبریج

شرکت فرگشت پندار پارسیان مالک برند تخصصی تولید و توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی لیاشو از شما دعوت می‌کند تا رویدادهای هیجان انگیز پوست و مو را در آفتاب سلامت دنبال کنید.
وقتی صحبت از انتخاب یک محصول فراموش نشدنی به میان می آید، چشم های مشکل پسندان به سبد محصولات لیاشو خیره می شود. زیرا چشمه خلاقیت از زمین نوآوری های لیاشو می جوشد.

از یک کرم مرطوب کننده خوشبو، درخششی چشمگیر و رایحه ای مشام نواز در اعماق روح مخاطب نفوذ می کند و مراقبت از زیبایی انسان، وظیفه همواره و همیشه ماست.

نوازش لطیف پوستی جوان و مویی درخشان، خلقت زیبایی الهی را در معرض نمایشی خیره کننده قرار می دهد زیرا شامپوها و کرم های لیاشو، همواره در دسترس شماست.

لیاشو معمار زیبایی و بهداشت پوست و موی مشکل پسندانی است که به محصولات معتمدترین ها اعتماد می کنند.
لیاشو تولید و عرضه کننده بهترین کرم ها و شامپوهای بازار بهداشتی آرایشی، افتخار دارد، اسپانسر اخبار و مقالات پوست و مو در آفتاب سلامت باشد.

سی سال جوان تر شدن در کمبریج

دانشمندان پوست یک زن 53 ساله را به نحوی جوان کردند که سلول های پوستی وی 30 سال جوان تر شدند.
محققان امیدوارند که روش جوانسازی بتواند کاربردهایی مانند تسریع زمان بهبودی در قربانیان سوختگی و در نهایت افزایش عمر انسان را هم داشته باشد.
اما در حال حاضر، این تکنیک برای انتقال از آزمایشگاه به کلینیک آماده نیست، زیرا در حال حاضر این روش پتانسیل افزایش خطر ابتلا به سرطان را دارد.

مرکز تحقیقاتی بابراهام در کمبریج اعلام کرد، تیم ما موفق شده است با انجام درمان ابداعی خود، پوست زنی 53 ساله را به سلول‌های پوستی 23 ساله مبدل سازد.

این تیم در ابتدا شروع به ساخت سلول های بنیادی جنینی کردند که می توانند با استفاده از سلول های بالغ به هر نوع سلولی در بدن تقسیم شوند. برنده جایزه نوبل، شینیا یاماناکا، محققی در دانشگاه کیوتو در ژاپن، اولین بار در سال 2006 سلول های عادی را که عملکرد خاصی دارند به سلول های بنیادی تبدیل کرد.

زیست شناس مولکولی، ولف رایک، دانشجوی فوق دکتری دیلجیت گیل یکی از همکاران تیم پژوهشی در موسسه بابراهام از یافته های یاماناکا بهره برده است.

یاماناکا سلول های بنیادی را با قرار دادن سلول های بالغ در معرض چهار مولکول به مدت 50 روز رشد داد روشی منحصر به فرد که او آن را iPS نامید.
تیم ریک و گیل سلول‌های پوست را تنها به مدت 13 روز در معرض مولکول‌های مشابه قرار دادند، سپس اجازه دادند تحت شرایط طبیعی رشد کنند.

با مطالعه تولید کلاژن در سلول ها، محققان دریافتند تغییرات مرتبط با افزایش سن در سلول های پوست حذف شده و آنها به طور موقت هویت خود را از دست داده اند. پس از رشد در شرایط عادی برای مدتی، محققان دریافتند سلول‌ها دوباره مانند سلول‌های پوستی رفتار می‌کنند.

گیل در انتشار بیانیه‌اش گفت، تیم سپس تغییرات بیولوژیکی مرتبط با سن را در سلول‌های دوباره برنامه‌ریزی‌شده، اندازه‌گیری کرد و دریافتند که سلول‌ها با مشخصات 30 سال جوان‌تر مطابقت دارند و این بر اساس مجموعه داده‌های مرجع اعتبار سنجی شده است.

گیل اظهار داشت: «روزی را به یاد می‌آورم که نتایج را دوباره بررسی کردم و مستندات پیش رویم اصلا باور کردنی نبود که سلول‌ها 30 سال جوان‌تر شده بودند. آن روز، زمان بسیار هیجان انگیزی بود.

این تحقیق در یک آزمایشگاه انجام شده است و تیم نمی‌تواند این تکنیک را به کلینیک منتقل کند زیرا تکنیک مورد استفاده برای جوان‌سازی سلول‌ها پتانسیل افزایش خطر ابتلا به سرطان را دارد که احتمالاً به دلیل ایجاد تغییرات ژنتیکی پایدار در سلول‌ها است.
این زیست شناس نوید داد روش جوان سازی سلول ها می تواند به سرعت بخشیدن به زمان بهبودی در قربانیان سوختگی کمک کند و در نهایت ممکن است عمر انسان را افزایش دهد.
ریک در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در نهایت، ممکن است بتوانیم ژن‌هایی را شناسایی کنیم که بدون برنامه‌ریزی مجدد، جوان‌سازی می‌شوند و به طور خاص آن‌ها را برای کاهش اثرات پیری هدف قرار دهیم.»

محققان بابراهام یافته های خود را در 8 آوریل در مجله eLife منتشر کردند .مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا