نقد کاربردی

سیاست‌مداران با ریشخند دانشمندان، جهان را به مسلخ نابودی می‌برند

سیاست‌مداران با ریشخند دانشمندان، جهان را به مسلخ نابودی می‌برند

دکتر «سید روح الله حسینی» تحلیل‌گر رویدادهای پزشکی و دارویی اظهار داشت: تفکر سرمایه‌داری غرب، انسان زدایی را طوری در جهان نهادینه کرده که مراکز بهداشت و سلامت به مخترعین خدمتگزار به چشم افراد دیوانه نگاه می‌کنند.
اگر کسی عنوان کند که روی داروی ضد سرطان تحقیق می‌کند، خودرویی با سوخت غیرآلاینده اختراع کرده، یا فیلتر تبدیل آب شور به شیرین ساخته، مراکز و مدیران به او نگاه «عاقل اندر سفیه» می‌اندازند ولی اگر کسی بگوید: من بمبی ساخته‌ام که می‌تواند ساکنین یک شهر را کور کند یا دمایی ایجاد کند که ظرف ۱۰ ثانیه گوشت تن مردم یک ایالت روی استخوان های‌شان ذوب شود، او را تکریم می‌کنند و بودجه های نجومی در اختیارش می‌گذارند تا تحقیقات ایده ضد انسانی خود را بدون فوت وقت، کامل کند.
دانشمندان با حنجره‌هایی خسته رو به سیاستمداران فریاد می‌زنند که محیط زیست بر اثر آزمایشات اتمی ابرقدرت‌ها و آلاینده‌های کشورهای صنعتی در حال نابودی است ولی سیاست‌مداران یک سو نگر و مستبدی چون ترامپ، معاهدات حفظ محیط زیست را جلوی دوربین‌های رسانه های بین المللی، باطل اعلام می‌کنند و عنوان می‌دارند که اولویت کشورشان حفظ محیط زیست نیست و این در شرایطی است که طبق آمار بین المللی، آمریکا بزرگ‌ترین تولید کننده‌ گازهای گلخانه‌ای در جهان شناخته شده است.
دانشمندان فریاد می‌زنند که آب‌های شیرین کره‌ی زمین دیگر نمی‌تواند جواب‌گوی مصرف جمعیت رو به افزایش زمین باشد و باید روی پروژه های تبدیل آب شور به شیرین به طور جدی سرمایه گذاری انجام گیرد. اما سیاستمداران، بی اعتنا به نیازهای حیاتی ملت‌ها، در ضرب العجل دولت مستعجل خود فقط در صدد ثروت اندوزی و تامین منافع احزاب و مراکزی هستند که سکان حکومت را در ظاهر به آنان سپرده‌اند.
بر حسب آماری که موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم منتشر ساخته، جهان در سال ۲۰۱۶ یک تریلیارد و ششصد و هفتاد و شش میلیارد دلار در زمینه های نظامی هزینه کرده است و یک سوم این ثروت بر باد رفته، فقط از سوی قوای نظامی ایالات متحده آمریکا، هزینه شده است.
این ثروت نجومی همه ساله با افزایشی چشم‌گیر از جیب مردم جهان صرف تولید بمب و موشک و سلاح‌های کشتار انسان‌ها می‌شود. مقایسه‌ی سرمایه گذاری روی پروژه‌های بهداشت و سلامت، محیط زیست و تامین نیازهای انسان، با بودجه‌های نظامی و کشتار بشر، هر ناظری را به این یقین می‌رساند که سیاستمدارهای کشورهای غربی در ظاهر برای بشریت اظهار نگرانی می‌کنند ولی در مقام عمل کمر به نابودی بشر بسته اند.

دکتر سید روح الله حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا