اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

سانوفی: براى درمان کرونا استفاده از‌ یک دارویى قدیمی را نوید بخش می دانیم

گروه داروسازی فرانسوی «سانوفی» روز سه شنبه ۱۷ مارس اعلام کرد، آماده است میلیون‌ها دوز «Blacknell»، داروی ضد مالاریا را که پیشتر تولید کرده است در اختیار مقامات فرانسوی قرار دهد تا برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا بکار گرفته شود.

 این گروه داروسازی گفته است که نتایج این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا «امیدوارکننده» و «نوید بخش» بوده است.

گروه «سانوفی» گفته است، مقدار دارویی که این گروه در دست دارد، برای درمان ۳۰۰ هزار بیمار مبتلا به این بیماری کافی است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی گروه «سانوفی» گفت: این دارو روی بیماران آزمایش شد و نتایج آن تشویق‌ کننده و امید بخش است. این گروه متعهد می‌شود داروی خود را در دسترس مقامات فرانسه قرار دهد تا میلیون‌ها دوز از آن در دسترس قرار گرفته و برای معالجه بیماران به کار گرفته شود.

 این گروه تاکید کرد، مقدار دارویی که هم اکنون در اختیار دارد، برای معاجه ۳۰۰ هزار بیمار کفایت می‌کند.

 سخنگوی «سانوفی» گفت، این گروه داروساز آماده است تا با مقامات فرانسوی برای تأیید یافته‌های علمی و پزشکی خود همکاری کند.

ساختار داروی «Blaknell» از مولکول‌های «هیدروکسی کلروکین» تشکیل شده است که چندین دهه برای درمان مالاریا و بیماری‌های خود ایمنی مانند «لوپوس» و «آرتروز» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روز دوشنبه، پرفسور دیدییه راوولت Didier Raoult ، مدیر بیمارستان دانشگاه مرسیلیا، گفت، یک کارآزمایی بالینی در باره این دارو انجام داده که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند در از بین بردن ویروس کرونا یاری دهنده باشد.

 مطالعات و آزمایش‌هایی که پرفسور « راوولت » بر روی ۲۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام داده نشان داد، سه چهارم ویروس کووید-۱۹ پس از ۶ روز مصرف دارو از بدن بیماران مبتلا به کرونا ناپدید شده است.

سخنگوی این شرکت در بیانیه ای به مطبوعات گفت: «سانوفی متعهد است که درمان خود را در دسترس فرانسه قرار دهد.»

گفتنی است که «سیبیت ندیای» Sibeth Ndiaye سخنگوی دولت فرانسه، پیشتر اعلام کرده بود که این کارآزمایی بالینی «نوید بخش» است و آزمایش آن بر روی بیماران بیشتری انجام خواهد گرفت.

وزیر بهداشت فرانسه، الیویه وران Olivier Veran نیز گفت برای تأیید نتایج باید داروی یاد شده بر روی بیماران بیشتری مورد آزمایش قرار گیرد.

درباره به کارگیری داروی Blaknell شماری از متخصصان نظرات ناموافقی دارند و استقاده از این دارو برای معالجه بیماری کرونا را یک اقدام دم دستی و غیراصولی می دانند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فرانسه ، ۷ هزار و ۷۳۰ مورد در سراسر کشور گزارش شده است و شمار تلفات ۱۷۵ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا