اخبار پزشکی جهانتفسیر سلامتسلول های بنیادی و مهندسی ژنتیک

ساخت پوست مصنوعی برای آزمایشات دارویی

تیمی از دانشگاه DeNova Sciences عنوان کردند از سلول های پوست انسان و کلاژن، پوستی مهندسی شده ساخته اند که  در زمانی کمتر از یک دقیقه قابل چاپ است. آنها این پیشرفت را به عنوان گامی موثر در جهت پرهیز از آزمایش مواد شیمیایی بر حیوانات پیش بینی می کنند.

جان کوه John Koh ، مدیر آزمایشگاه شرکت دانش‌بنیان «دِنووا ساینسز» DeNova Sciences که با دانشگاه فنی نانیانگ Nanyang Technological همکاری می‌کند، به خبرگزاری رویترز اظهار داشت این پوست آزمایشگاهی از سلول‌های پوستی اهداءکنندگان و کلاژن ساخته شده است و از همان ویژگی های بیولوژیکی و شیمیایی پوست انسان برخوردار است.

جان کوه به نمایندگی از سوی گروه پژوهشی تحت سرپرستی خود اظهار داشت «ما واقعاً به دنبال راه حلی برای آزمایش روی پوست، بدون استفاده از پوست حیوان یا انسان هستیم» او افزود «هم اینک می‌توانیم ببینیم که این صنعت به سمت آزمایشاتی بدون استفاده از حیوانات پیش می‌رود.»

تیم محققین DeNova Sciences فرایند تولید پوست مصنوعی را با استفاده از دستگاه چاپگر تسریع کرده است. این دستگاه لایه‌هایی با الگوهای دقیق را بر روی هم سوار می‌کند که با همدیگر شکلی مشابه پوست انسان را می‌سازند.

با این روش، چاپ هر تکه کوچک از پوست کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، که این سرعت عمل بی سابقه، ویژگی برتر این پروژه است. این مخلوط سپس برای حدود دو هفته کشت داده می‌شود تا سلول‌های پوست تکثیر شوند و سطح کدری ساخته و به یک غشای سفید تبدیل شوند.

از این پوست می‌توان برای انواع آزمایشات مانند آزمایش احتمال سمی بودن یا حساسیت‌برانگیزی مواد در محصولاتی مانند لوازم آرایشی استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا