نقد کاربردی

زشت و زیبا، نیک و بد با ما به دنیا آمده ست


در این مجال در نوشتاری از تازه های ژنتیک گقته شد.

ژن چیست؟

ژن یا «زایه»، بخش ادامه یافته ی مولکول «دی ان ای» است که تعیین می کند انسانی آرام و با متانت رفتار کند یا آتشی مزاج و آماده ی انفجار باشد. کوتوله باشد یا رشید و برازنده، نبوغ و کند ذهنی ذاتی، ژنتیکی است، چون میزان هوش و حافظه در ژن ها نوشته شده است.

استعداد ابتلا به انواع بیماری ها یا نشاط و سلامتی و سرزندگی در ژن ها به ارث گذاشته شده است. کم خوابی و پرخوابی افراد که حاصل ترشحات هورمونی مغز است بر اساس برنامه ریزی قبلی ژنتیکی اتفاق می افتد. بسیاری از بیماری های قلبی، کبدی، کلیه و … در سرنوشت زیستی آدمی در «دی ان ای» وی از پیش به صورت برنامه ریزی شده گنجانده شده است.

این که یک نفر به خوردن، علاقه افراطی و دیوانه واری نشان می دهد و شخصی در نقطه مقابل او به خاطر انزجار از خوردن دچار سوء تغذیه می شود.

گرایش های بیمارگونه جنسی و حتی کشش های جنون آمیز برخی به دود و الکل و توهم زاها ناشی از ویژگی ها و گاه اختلالات ژنتیکی است.

افسردگی و خودکشی ژنتیکی است

انواع افسردگی ها و گرایش به خودکشی، جنون جنایت و بزهکاری در ژن پنهان شده است. نیکوکاری و روحیه ی ذاتی کمک به هم نوع ژنتیکی است.

اگر کلمات «رفتارهای ژنتیکی» را به زبان انگلیسی در موتورهای جستجوی مقاله در سایت های پزشکی جستجو کنید، به هزاران صفحه گزارشات علمی و اسناد پزشکی در تارنمای دانشگاه ها یا مجلات معتبر پزشکی دست خواهید یافت که واقعیاتی شگفت آور را حتی درباره اخلاق و رفتار انسان ها از گمانه زنی های تئوریک به باورهای علمی سنجش شده ارتقا داده اند.

هزاران داوطلب بررسی های ژنتیکی با نظارت استادان مورد وثوق، تحت آزمایشات دقیق قرار گرفته اند تا روشن شود که چگونه رفتار خاصی در انسان، مولود فعالیت ژن هایی است که شخص با آن به دنیا آمده است.

وراثت

ژن، نقشه شوم یا فرخنده ای است از پروتئین های در حال توسعه که معماری به نام «وراثت» آن را هم چون خشت هایی در بدن انسان به ساختمان از پیش معلومی تبدیل می کند که باید یک عمر آزگار، جزئی از وجود وارثین «خوش اقبال» یا «نگون بخت» باشد.
مسلما روزی فرا می رسد که دانشمندانی از میان شما وسیله ی «آنالیزگری» خواهند ساخت که مانند دستگاه دیالیز به بدن انسان متصل می شود و هم چون یک آنتی ویروس، ژن های بد آدمی را شناسایی و حذف می کند و ژن های خوب گزینش شده را جایگزین آن بدن خسته و رنجور خواهد کرد.

فریبرز روشن فکر / سردبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا