اخبار داروخانهاخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

روز جهانی زنان و دختران دانشمند

تجلیل از زنان و دختران فعال در حوزه علم و دانش

 

روزهای بین‌المللی فرصت‌هایی برای آموزش عموم مردم در مورد فرهنگ و تمدن و جلب عنایت دست اندرکاران برای رسیدگی به مشکلات جهانی و تقویت دستاوردهای بشری است.

و امروز نوبت تجلیل از زنان و دختران فعال در حوزه علم و دانش است.

رسالت مقابله با برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های برنامه توسعه پایدار بر شانه های آنان نیز هست. از بهبود سلامت گرفته تا تلاش برای مهار تغییرات آب و هوایی جزو اقداماتی است که زنان و دختران برای به سرانجام رساندن آن، دوش به دوش مردان، روز و شبهای خود را صرف حل و فصل آنها می کنند.

گرامی داشتن این روز، بخاطر داشتن نقش زنان و دختران در پیشبرد علم است و باید مشارکت آنان را در حوزه های مختلف علمی تقویت کنیم.

اگرچه برای رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) به‌طور گسترده برنامه ریزی می شود و این برای اقتصاد ملی کشورها حیاتی اما اکثر کشورها، صرف نظر از سطح توسعه‌شان، به برابری جنسیتی در STEM دست نیافته‌اند.

نهمین مجمع روز جهانی زنان و دختران در علم در تاریخ 8 تا 9 فوریه 2024 در مقر سازمان ملل متحد، شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

با مدیران سطوح بالا و کارشناسان از سراسر جهان، مقامات بلندپایه دولتی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی همراه شوید تا در مورد مشارکت زنان در دستیابی به سه رکن توسعه پایدار، یعنی شکوفایی اقتصادی، عدالت اجتماعی و یکپارچگی حمایت از محیط زیست بحث کنیم.

شکاف جنسیتی قابل توجهی در طول سال‌ها در تمام سطوح علوم، فناوری، مهندسی و رشته‌های ریاضی (STEM) در سراسر جهان وجود داشته است.

با وجود اینکه زنان پیشرفت چشمگیری در جهت افزایش مشارکت خود در آموزش عالی داشته اند، هنوز در این زمینه ها کمتر حضور دارند.

برابری جنسیتی همواره یکی از موضوعات اصلی سازمان ملل بوده است.

برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران نه تنها در توسعه اقتصادی جهان، بلکه در پیشرفت در تمامی اهداف به ویژه اهدافی که در دستور کار 2030 برای توسعه پایدار برنامه ریزی شده، سهمی حیاتی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا