اخبار پزشکی جهانمسیر سلامت

ذخیره فولیکول سالم مو و تکثیر و تزریق آن در زمان لازم

به گزارش آفتاب سلامت بر اساس خبری از روزنامه انگلیسی Daily Mirror اکنون علاقمندان می توانند مقدار کمی از فولیکول های موی خود را در شرکت بیوتکنولوژی HairClone واقع در منچستر انگلستان ذخیره کنند تا در آینده به دنبال بروز احتمالی عارضه طاسی، فولیکول های سالم و جوان به آسانی تکثیر شده و با موفقیت به پوست سر صاحب فولیکول ها پیوند زده شود.

سازمانی در وزارت بهداشت انگلیس به شرکت بیوتکنولوژی HairClone اجازه داده است تا در ازای دریافت ۲۵۰۰ پوند، نمونه موی مشتریان خود را در بانک نگهداری موها به صورت منجمد شده ذخیره کند.

متقاضی این خدمت درمانی، حدود ۱۰۰ فولیکول از موهای سالم خود را در اختیار این شرکت قرار می دهد تا در دستگاه انجماد مخصوص زیر دمای صفر درجه نگهداری شوند.

به دنبال بروزسالخوردگی، کیفیت فولیکول ها تنزل کرده و نازک، شکننده و کوتاه می شوند. شخصی که فولیکول های جوان و سالم خود را ذخیره کرده، می تواند در ایام پیری زمانی که موها دچار انواع عوارض سالخوردگی می شوند، از بانک مو بخواهد تا فولیکول های سالم و جوان ذخیره شده را به هر مقدار که جراح معالج سفارش دهد، تکثیر کرده  و دوباره به داخل پوست سر پیوند بزنند تا موهای ایام جوانی خود را مجددا به دست آورد.

این فناوری خلاقانه برای اولین بار در شرکت  HairClone انگلستان به علاقمندان عرضه می شود. آنان این فناوری را به عنوان “بیمه نامه” مو در برابر پیری یا عارضه طاسی به مشتریان خود معرفی کرده اند.

در این شرکت، مقدار کمی از فولیکول های موی متقاضی از پوست سر او برداشته شده و در محفظه های مخصوص در انجماد نگهداری می شوند.

جراح ترمیم مو و مدیر پزشکی HairClone ، دکتر بسام فارجو Bessam Farjo اظهار داشت: “اکنون که مجوز قانونی این خدمت اخذ شده است ، ما آماده هستیم که موها را برای متقاضیان ذخیره کنیم. در این ارتباط آماده هستیم تا مشاوره ها با جدیت به مراجعین ارائه شود.

«ما هر روز پاسخگوی تماس افرادی هستیم که از ریزش احتمالی موی خود نگران هستند. آنها می خواهند بدانند چه زمانی سیستم بانکی ما آماده ارائه این سرویس خواهد بود.»

خدمات بانک موی HairClone شامل برداشت یک نمونه کوچک از پشت سر مشتری در یک پروسه زمانی بسیار کوتاه است ، این نمونه گیری برای همه بزرگسالان بالای ۱۸ سال امکان پذیر خواهد بود.

پس از مرحله نمونه گیری، فولیکول ها با دقت رمزنگاری می شوند. ما این سپرده زیستی مشتری را  در دمای منفی ۱۸۰ درجه سانتیگراد (منفی ۲۹۲ درجه فارنهایت) در سلامت کامل نگهداری می کنیم و تا زمانی که مشتری به آن نیاز پیدا نکرده باشد، در همین وضعیت حفظ خواهد شد.

دکتر فارجو عنوان کرد: “هدف از این نوع درمان، جوانسازی موهای سالخورده و نازک و در نهایت بازسازی تعداد موهای مورد نیاز در بیمار است.

«نکته مهم در خدمت ما کلون Clone کردن مو به مقدار مورد نیاز است که در هر زمان ، بدون اینکه نگرانی در مقدار تکثیرداشته باشیم در آینده انجام خواهد شد.»

«بسیاری ممکن است این را به عنوان یک بیمه نامه برای زندگی دوباره خود ببینند.»

دکتر بسام فارجو، جراح برجسته پیوند مو در انگلستان گفت: روش منحصر به فرد «بیمه نامه برای زندگی بعدی» برای هر کسی است که سابقه خانوادگی ریزش مو را دارد.

طبق بیانیه شرکت HairClone ، در حال حاضر هیچ شرکت و سازمان دیگری، خدماتی  که شامل برداشت و ذخیره فولیکول های مو باشد، ارائه نمی کند.

متخصصان این شرکت خاطر نشان کردند: “پیش تر گروه های دیگری در تلاش بودند تا بتوانند از عهده این کار برآیند ، اما مشخص شده است که وقتی سلول های فولیکول انسانی کشت می شوند ، عملکرد خود را به سرعت از دست می دهند.

اما ما ثابت کردیم که می توانیم این خدمت را انجام دهیم و به همین دلیل است که ما HairClone Inc را تاسیس کرده ایم.

روش ما در HairClone متفاوت است زیرا موها را با استفاده از سلولهای منحصر به فرد در فولیکول ها به نام پاپیلای پوستی یا DP تکثیر می کنیم.

DP در پایه یک فولیکول مو قرار دارد و در کنار سلولهای سطح پوست، کار می کند تا شکل گیری ساقه مو را کنترل کند.

در طی روند تدریجی ریزش مو، سلول ها از DP خالی می شوند که این نقصان، منجر به کوچکتر شدن فولیکول و ریزش مو و کوتاه تر شدن آن می شود.

HairClone سلولهای DP را به این فولیکولهای مستهلک اضافه کرده و آنها را دوباره جوان می کند و اندازه فولیکول را به ابعاد اصلی خود بازمی گرداند.

هنگامی که عارضه ریزش مو آغاز می شود ، موهای ذخیره شده از انجماد خارج می شوند و سلولهای DP می توانند چندین بار در آزمایشگاه تکثیر شوند. پس از آن مرحله بعدی درمان با تزریق سلول های تکثیر شده به سر بیمار ادامه خواهد یافت.

دکتر فارجو به مخاطبین توصیه می کند به محض مشاهده ریزش مو، این کار را انجام دهند. در بعضی از بیماران این پدیده در سن ۳۰ ، ۲۰ و یا حتی در اواخر نوجوانی ظاهر می شود که با این نوع از درمان می توانند موهای خود را حفظ کنند.

وی همچنین گفت بهترین وضعیت آن است که این اقدام در سنین جوانی انجام گیرد ، زیرا که فولیکول ها در بهترین وضعیت خود قرار دارند.

HairClone در نظر دارد ضمن گرفتن ۲۵۰۰ پوند از مشتری برای ارائه این روش، هر سال ۱۰۰ پوند نیز برای تداوم ذخیره و نگهداری فولیکول ها دریافت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا