اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

دانش‌آموزان گرسنه انگلیسی از سطل آشغال غذا می‌خورند

وضعیت تغذیه کودکان در انگلیس به نقل از بی بی سی

 مدیر یک مدرسه می‌گوید ما بچه‌هایی داریم که مطلقا چیزی برای خوردن ندارند.

خانم Siobhan Collingwood مدیر یک مدرسه در مورکم Morecambe لانکاشر Lancashire در شمال غربی انگلستان طی مصاحبه با بی بی سی می‌گوید دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند.

شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا از احزاب مختلف از دولت این کشور خواسته‌اند تا برای مقابله با “ناامنی غذایی” به خصوص در میان دانش‌آموزان، معاونتی را به این کار اختصاص دهد.تعداد کودکان فقیر در بریتانیا ‘به شدت افزایش یافته است’

شیوون کالینگوود مدیر مدرسه مورکم در لانکاشر می‌گوید از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (خیریه ای برای کمک به نیازمندان) تامین می‌کند.

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ در گزارشی گفته بود ۱۹ درصد کودکان زیر ۱۵ سال بریتانیا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.

دولت محافظه‌کار بریتانیا می‌گوید تعداد کودکانی که در خانوارهای بیکار زندگی می‌کنند در پایین‌ترین سطح خود است.

نمایندگان مجلس بریتانیا خواهان تشکیل معاونت وزارتخانه‌ای برای گرسنگی شده‌اند.

شیوون کالینگوود گفته است در حال حاضر در مدرسه او ۳۵ دانش‌آموز وجود دارند که خانواده‌هایشان از بانک غذایی استفاده می‌کنند. او می‌گوید احتمالا تعداد چنین خانواده‌هایی بیشتر است و آمار موجود تنها در باره خانواده‌هایی است که مدرسه از آن با خبر است. ‘شکاف طبقاتی در بریتانیا در دهه گذشته افزایش یافته است’

خانم کالینگوود می‌گوید “وقتی کودکان از غذا محروم می‌شوند، روی رفتار آنها اثر می‌گذارد و فقط در باره غذا فکر می‌کنند و ما کودکانی داریم که هسته‌های میوه‌ها را از سطل آشغال‌ها بر می‌دارند.”

“ما بچه‌هایی داریم که چیزی برای خوردن ندارند و بچه‌هایی هستند که تنها فکر و ذکرشان غذا است.”

مدیر این مدرسه گفته است ” پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می آیند اظهار می کنند چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند و به گریه می‌افتند و این باعث تاسف خاطر او می شود.”

کالینگوود می‌گوید خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.

موسسه مستقل کردیت سوئیسCredit Suisse  اعلام کرد: در پی اعلام نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ۲۰ درصد از ارزش پوند کم شده است.

موسسه کردیت سوئیس، میزان خسارت انگلیس پس از برگزاری همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را یک تریلیارد و دویست میلیارد دلار اعلام کرد. از زمان اعلام نتیجه همه پرسی، ثروت هر فرد بالغ انگلیسی به طور متوسط ۳۳ هزار دلار کاهش یافته است و این شرایط بحرانی حاکم را به مراتب بدتر خواهد کرد.

 در حال حاضر فقط یک درصد جمعیت انگلیس با در دست داشتن یک چهارم ثروت کشور، بر دارایی های خود می افزایند اما بسیاری از مردم انگلیس سعی دارند صرفا خود را از زیر خط فقر بالا بکشند.

در گزارشی ۵۶ صفحه‌ای که توسط کمیسیونی مرکب از نمایندگان حزب کارگر و حزب لیبرال تهیه شده است، ، به دولت پیشنهاد می‌کند برای رفع مشکل گرسنگی، در تدارک تاسیس وزارتخانه‌ای مستقل برای حل معضل بی غذایی و سوء تغذیه باشند.

به گزارش یورونیوز، مری کرگ، دبیر کمیسیون بازرسی شرایط زیستی مجلس در این باره گفت: دولت به جای جستجوی دلایل فقر در خارج از مرزها، باید در سال جدید بر اقدام فوری در خصوص حل مشکل گرسنگی و سوءتغذیه تمرکز کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا