اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

آمریکایی ها برای تهیه داروی مورد نیاز خود به کانادا می روند

به گزارش آفتاب سلامت اخیرا ترامپ در یک شوی نمایشی از داروسازی ها درخواست کرده بود تا برای رضای خدا قیمت محصولات خود را کاهش دهند. یکی از مدیران شرکت گیلیاد در جواب از او پرسید آیا حاضر است از ثروت میلیاردی خود برای ارزان سازی روند داروسازی در آمریکا استفاده کند؟

هم اینک در ۴۰ ایالت آمریکا از شرکت‌های داروسازی بزرگ به علت آنچه “توطئه و تبانی برای بالا بردن قیمت دارو” در این کشور خوانده شده شکایت کرده‌اند.

نام ۲۰ شرکت بزرگ داروسازی در شکواییه‌ دیده می‌شود.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند این شرکت‌ها برای بالا بردن مصنوعی قیمت داروها “زدو بند” کرده‌اند تا از بهای حدود ۱۰۰ داروی مهم از جمله داروهای بیماری قند و سرطان سود کلان ببرند.

افزایش بیش از حد قیمت انسولین در آمریکا برخی از مردم این کشور را مجبور ساخته تا با عبور از مرز به کانادا سفر کرده و نسبت به خرید داروی مورد نیاز خود اقدام کنند. به طور مثال، در ایالت مینه‌سوتا قیمت داروی انسولین ۳۰۰ دلار است که با پرداخت تنها ۳۰ دلار می‌توانند همان دارو را در کانادا خریداری کنند.

روزنامه ایندیپندنت در این باره نوشته است: قیمت داروی انسولین در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش داشته اما در کشور کانادا هیئت ناظر بر قیمت داروهای انحصاری، میزان افزایش قیمتی را که یک شرکت داروسازی می‌تواند برای داروهای انحصاری در نظر گیرد محدود کرده‌ است.

ویلیام تونگ، دادستان‌ کل ایالت کانیتکت اظهار داشت مدارک تبانی ثابت می کند داروسازی های متهم به تبانی در جهت ثروت اندوزی گاه تا ۱۰۰۰ برابر قیمت داروها را افزایش داده اند.

دادستان عمومی کانیتکت گفته است: ما شواهد محکمی داریم که از چگونگی وارد شدن صنعت داروسازی به یک کلاه‌برداری چند میلیارد دلاری از مردم آمریکا خبر می‌دهد. ما ایمیل، پیامک و محتوای تماس‌های تلفنی را جمع کرده‌ایم که از نظر ما ثابت می‌کند این یک توطئه و زد و بند چند ساله برای تغییر قیمت‌ها و تقسیم بازار دارو میان این شرکت‌ها بوده است.

دادستان‌ها همچنین نام ۱۵ نفر را که به گفته آنها مسئول هماهنگی برای بالا بردن قیمت داروها بوده‌اند و به طور روزانه در این زمینه فعالیت داشته‌اند را به عنوان متهم به دادگاه معرفی کرده‌اند.

بر اساس شکواییه این شرکت‌ها متهم‌اند با هم برای بالا بردن بهای داروها دست به یکی کرده‌اند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نظام بهداشتی آمریکا و بهای خدمات پزشکی و دارو در این کشور همواره در کانون جدال‌های سیاسی میان احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است.

بسیاری از ایالت‌ها در آمریکا مدعی‌اند که با لغو بیمه درمانی ارزان موسوم به اوباماکر ممکن است میلیون‌ها نفر از عهده تامین مخارج درمانی و بهداشتی برنیایند و سلامت عمومی در آمریکا به خطر بیفتد. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تلاش می کند تا طرح درمانی به یادگار مانده از رئیس جمهور سابق را برچیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا