نقد کاربردی

خست شگفت آور جهان در به اشتراک گذاری یافته ها

از ابتدای شیوع COVID-19 هیچ شرکت آمریکایی نقشه ژنتیکی این ویروس را به اشتراک نگذاشته است.

بی بی سی پس از مصاحبه با پژوهشگران دانشگاه لیورپول انگلیس عنوان کرد با دستیابی به نقشه ژنتیکی ویروس کرونا در بیماران مختلف، نحوه سرایت بیماری کوئید نوزده را از یک فرد به فرد دیگر مشخص خواهند کرد.

بی بی سی از قول محققین لیورپول گفت تهیه نقشه ژنتیکی ویروس کرونا در بدن بیماران مختلف ظرف چند ساعت انجام می پذیرد.

خبرگزاری شین‌هوای چین دستیابی و انتشار نقشه کامل ژنتیکی COVID-19 را از سوی پژوهشگران چینی در نیمه اول ژانویه اعلام داشت.

اسپوتنیک تعیین و انتشار توالی ژنومی ویروس کرونا در یک مؤسسه تحقیقاتی آنفلوآنزا در سن‌‌پترزبورگ روسیه را به جامعه پزشکی اطلاع داد.

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی عنوان کرد گروهی از پژوهشگران انیستیتو Institute for Basic Science کره جنوبی به سرپرستی V. Narry Kim موفق به تهیه نقشه ژنوم ویروس کرونا شده اند.

طبق گزارش خشم آلود دویچه وله آلمان دونالد ترامپ به کارکنان شرکت آلمانی CureVac مبالغ هنگفتی را پیشنهاد داده تا آنان بجای به اشتراک گذاری فرمولاسیون داروی مداوای کرونا، آن را فقط در اختیار امریکایی ها بگذارند.

 

این خست باورناپذیر در حالی است که تا این لحظه یک میلیون و هفتصد هزار نفر در جهان گرفتار COVID-19 شده اند و ۱۰۵ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده اند و در موازات آن اقتصاد جهان دهها تریلیارد دلار خسارت متحمل  شده است و تعداد بسیار زیادی فرصتهای شغلی از میان رفته و صدها میلیون انسان دیگر با خطر احراج و بیکاری مواجه شده اند.

فریبرز روشن فکر/ سردبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا