نقد کاربردی

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه

بسیاری از کشورها مقررات و محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده یا حتی در برخی جاها به کلی آن را برداشته اند، از جمله در انگلیس با برپایی جشنی تحت عنوان «روز آزادی»، با حذف ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به پایکوبی و نادیده گرفتن قوانین اپیدمی پرداختند و اندکی بعد آمار ابتلا به کرونا دوباره بالا رفت و واقعیت مستند در خور تعمق آن است که همزمان واکسیناسیون در کشورهای اروپایی و آمریکایی و شمار بسیاری از کشورها به سرعت در حال انجام است.

در این میان دکتر فائوچی، مظهر اعتماد دارویی و پزشکی آمریکایی ها به تازگی عنوان کرد «هیچ‌وقت نخواهیم توانست کرونا را ریشه‌کن کنیم» و دکتر آبراهام فیلیچر یکی از منتقدین سیاست های دارویی و پزشکی به سرعت پاسخ داد:

در حالی که بسیاری از داروسازی های چندملیتی برای تولید جعبه و جلد واکسن های کرونا و داروهای کنترل کوید ۱۹ با شرکت های بسته بندی دارو، قراردادهای چند ساله منعقد کرده اند، معلوم است که منتفعین این سیل دلارها هرگز حاضر نمی شوند کووید ۱۹ این فرزندخوانده ثروت ساز را از پا درآورند و بشریت را از دست شرارت های آن نجات بخشند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت عنوان کرده است احتمال پیروزی کامل بر ویروس کرونا وجود دارد.

تدروس آدهانوم گبریسوس بار دیگر از تولیدکنندگان واکسن های کرونا خواست تا فرمول ساخت محصولات ضدکرونا را بصورت رایگان در اختیار تمام شرکت های داروئی قراردهند تا مبارزه با همه گیری کرونا روند سریع تری پیدا کند.

این در حالی است که بارها در تریبون رسمی آمریکا و کشورهای غربی، جاسوسی از روش تولید واکسن سازی شرکت های خودی را محکوم کرده اند و در جملاتی تهدید آمیز، ورود مراکز امنیتی برای حفاظت از فرمولاسیون ها را امری ضروری دانسته اند و این به معنی عدم همکاری بین المللی و استقبال از درآمدهای سرشار واکسن سازی شرکت های خودی است.

اکنون سویه جدید اومیکرون هر روز در حال شیوع بیشتری است و از گوشه و کنار شنیده می شود «دلمیکرون» ترکیبی از دو سویه از ویروس کرونا با نام‌های «دلتا» و «اومیکرون»  در راه است. کارشناسان می‌گویند این سویه جدید می‌تواند باعث موج جدیدتری از کووید شود.

بنابراین تنها راه در دسترس مردم مظلوم و هدف گیری شده با بیماری منحوس کرونا، ادامه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شستن دستهاست. باید همچنان قوانین ضد همه گیری را مجدانه دنبال کنیم.

کبری حسینی – مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا