اخبار داروخانهاخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتتفسیر سلامت

جلب نظر دانشمندان به قدرت شفابخشی زمین

هنگام قدم زدن در فضاهای سبز، بهتر است اگر می‌توانید کفش‌هایتان را در آورید و با پای برهنه روی چمن، خاک و شن قدم بگذارید تا به زمین وصل شوید، زیرا این کار باعث می‌شود که داروی طبیعت را دریافت کنید که همان الکترون‌های سطح زمین هستند.

دانشمند کلینت اوبر به طور تصادفی این فایده زمین برای سلامتی را کشف کرد.

او در کتاب خود به نام «اتصال به زمین» که با همکاری دکتر استیون سیناترا و سایرین نوشته شده، عنوان می‌کند که بشر روی سیاره‌ای دارای الکتریسیته زندگی می‌کند و زندگیش با الکتریسیته عجین شده است؛

قلب، مغز، ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن همگی مدارهای الکتریکی پویایی هستند.

هدف از وصل شدن به زمین اتصال جریان ضعیف روی سطح زمین به جریان فیزیولوژیکی بدن انسان است که منجر به بازگرداندن تعادل الکتریکی بدن می‌شود.

در حال حاضر، مطالعات مختلفی شواهدی را مبنی بر فواید بسیارِ برهنه قدم زدن روی زمین ثبت کرده‌اند که از آن میان می‌توان به کاهش التهابات مزمن، درد و اضطراب، بهبود جریان خون، شادابی و خواب، بهبودی زخم و پیشگیری و درمان بیماری‌های خودایمنی اشاره کرد.

یک مطالعه موردی که توسط دانشکده بین‌المللی حرارت‌نگاری بالینی انجام شده است، به مرد ۸۵ ساله‌ای می‌پردازد که به التهاب شدید و درد مزمن مبتلا بود و هر روز با عضلات منقبض و دردمند از خواب بیدار می‌شد و درد او پس از چهار هفته زمین‌درمانی، کاملاً از بین ‌رفت.

اتصال به زمین می‌تواند بهبود زخم‌های بیماران دیابتی را که به سختی ترمیم می‌شوند، سرعت بخشد و درد این زخم‌ها را تسکین دهد.

برای به حداکثر رساندن مزایای اتصال به زمین برای بدن، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی پابرهنه در روز می‌تواند درد و اضطراب را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

لوبسانگ می‌گوید بدن ساختاری از انرژی دارد و اتصال به زمین می‌تواند انرژی‌های بد را از بدن خارج کند و در عین حال، کف پاها را نیز ماساژ می‌دهد. نقاط طب سوزنی زیادی در کف پا وجود دارد، برای مثال می‌توان به نقطه «یونگ کوان» اشاره کرد که یکی از نقاط عالی طب سوزنی برای تسکین تنش‌ها، تثبیت احساسات و بهبود خواب است. علاوه بر این، تحریک عضلات کف پا می‌تواند ریزجریان‌های خون را تقویت کند.

لوبسانگ بیماران خود را به چمنزارهای تمیز می‌برد که به زمین وصل شوند. به ویژه، چمن‌هایی که در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند، عالی هستند. با این وجود، کسانی که کف پایشان زخم است، به ویژه بیماران دیابتی، باید مراقب باشند. در چنین مواردی باید از اتصال به زمین خودداری کرد.

علاوه بر این، طب سنتی چین به مفهوم وحدت انسان و طبیعت اعتقاد دارد و اتصال به زمین نیز در راستای همین مفهوم است.

وو کو پین، سرپرست درمانگاه قلب شینی تانگ در تایوان، می‌گوید زمین از جنس عنصر خاک (در میان پنج عنصر اصلی) است. عنصر خاک با طحال و معده در ارتباط است که در طب سنتی چینی، بخشی از دستگاه گوارش محسوب می‌شوند. افراد می‌توانند با اتصال به زمین و جذب عنصر خاک، طحال و معده خود را تقویت کنند. با بهبود عملکرد طحال و معده، سیستم ایمنی بدن نیز بهبود می‌یابد.

کو پین می‌گوید درباره‌ بیماری سرطانی شنیده است که با پیاده قدم زدن در کوهستان بهبود یافته است.

او تأکید می‌کند که انرژی‌های بدن انسان، زمین و جهان ذاتاً با هم در ارتباط هستند و پیاده‌روی با پاهای برهنه روی زمین می‌تواند انرژی بدن را تنظیم کند که برای سلامت مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا