اخبار داروخانهاخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتسلول های بنیادی و مهندسی ژنتیکمطالب ویژهنوآوری های پزشکی

جسد هیولای دیابت زیر پای دانشمندان چینی

به گزارش آفتاب سلامت به نقل از The Economic Times دانشمندان چینی با درمان موفقیت آمیز دیابت یک بیمار با استفاده از روشی نوآورانه، به یک دستاورد پزشکی پیشگامانه در زمینه سلول درمانی دست یافته اند.

این دستاورد که توسط یک تیم مشترک از بیمارستان چانگ ژنگ شانگهای، مرکز توسعه علوم سلولی مولکولی تحت نظر آکادمی علوم چین و بیمارستان رنجی توسعه یافته است، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در پزشکی احیاکننده برای درمان دیابت است.

فرآیند به کار گرفته شده در این معالجه سلول درمانی، نمایش قابل توجهی از نبوغ و دقت علمی است.

این تیم به سرپرستی یین هائو، محقق برجسته در بیمارستان چانگ‌ژنگ شانگهای از سلول‌های تک هسته‌ای خون خود بیمار استفاده و آنها را برنامه‌ریزی کردند. این سلول‌ها به «سلول‌های بذر» تبدیل شدند و بافت جزایر لانگرهانس را در یک محیط مصنوعی بازسازی کردند.

موفقیت این درمان در پیشرفت چشمگیر یک بیمار داوطلب پس از تایید علمی درمان مشهود شده است.

طی یازده هفته پس از دریافت پیوند سلولی در جولای 2021، بیمار دیگر به تزریق انسولین خارجی نیازی نداشت. در طول سال بعد، او به تدریج داروهای خوراکی را نیز کاهش داد و در نهایت مصرف داروهای یاد شده را برای کنترل سطح قند خون خود متوقف کرد.

معاینات بعدی بازیابی موثر عملکرد جزایر پانکراس بیمار را تایید کرد. این درمان انقلابی و نوآورانه پتانسیل سلول درمانی را در درمان دیابت به نمایش گذاشته است.

 

یین، یکی از محققین اصلی، بر فناوری پیشرفته ای که اینک ابزار دست آنهاست و تأثیر پیشگامانه آن در زمینه پزشکی بازساختی تأکید کرد. توانایی بازگرداندن عملکرد جزایر پانکراس و قادر ساختن بیمار به زندگی بدون انسولین برای مدت طولانی نقطه عطف مهمی در درمان دیابت است.

تیموتی کیفر، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا، این دستاورد پزشکی را به عنوان یک پیشرفت مهم در حوزه سلول درمانی دیابت ستود.

پیامدهای این تحقیق فراتر از مراقبت های فردی بیمار برای رسیدگی به چالش های مراقبت های بهداشتی گسترده تر است، به ویژه در کشوری مانند چین، که شیوع بالایی از بیماران دیابتی دارد.

چین، با بالاترین تعداد بیماران دیابتی در جهان، با بار قابل توجهی در مراقبت های بهداشتی مواجه است و دهها میلیون نفر به تزریق مادام العمر انسولین متکی هستند.

 

سلول درمانی جدید توسعه یافته توسط تیم چینی نویدبخش کاهش چشمگیر سونامی دیابت است. اگر این رویکرد در مطالعات گسترده‌تر مؤثر باشد، می‌تواند به یاری بیماران دردمندی بشتابد که نیازمند بازگشت به زندگی عاری از دیابت هستند.

همانطور که جامعه علمی به کشف پتانسیل سلول درمانی و پزشکی بازساختی ادامه می دهد، مطالعات بیشتری برای تایید و گسترش یافته های این تحقیق پیشگامانه ضروری است. کارآزمایی‌هایی در مقیاس بزرگ‌تر که بیماران بیشتری را شامل ‌شود، برای اثبات اثربخشی و ایمنی این رویکرد نوآورانه در درمان دیابت بسیار مهم است.

موفقیت دانشمندان چینی در توسعه سلول درمانی برای حذف دیابت، نشان دهنده نقطه عطف مهمی در زمینه پزشکی احیا کننده است. رویکرد نوآورانه آنها و نتایج مثبت مشاهده شده در بیمار تحت درمان، پتانسیل تحول آفرین درمان های مبتنی بر سلول درمانی را برجسته می سازد.

این دستاورد نه تنها امید تازه ای را برای بهبود دیابت ارائه می دهد، بلکه ظرفیت این تحقیقات علمی را برای رسیدگی به سایر چالش های مراقبت های بهداشتی در مقیاس جهانی منعکس می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا