اخبار صنفیاخبار وزارتخانه ها و سازمان غذا و دارو

جامعه پزشکی نباید تسلیم بی اخلاقی شود

رئیس جامعه جراحان ایران؛
جامعه پزشکی نباید تسلیم بی اخلاقی شود
رئیس جامعه جراحان ایران ، گفت: جامعه پزشکی نباید تسلیم بی اخلاقی شود و باید مردم را از خود راضی نگه دارد.

به گزارش آفتاب سلامت به نقل از مهر، ایرج فاضل، صبح شنبه در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش‌های رازی، افزود: اولین بار است که از وزیر بهداشت برای مراسم افتتاحیه دعوت کرده ایم و دلیل دارد. چون، فردی آگاه و خوشنام در این حوزه است و امیدواریم در مسیر اجرای برنامه‌های نظام سلامت، موفق باشد.

وی با اشاره به مسئله روز جامعه پزشکی که اخلاق است، گفت: موازین اخلاقی در جامعه متأسفانه رو به بهبود نیست و مورد تهدید است.

فاضل به ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان علائم نزول اخلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی نمی‌تواند تسلیم بی اخلاقی شود و باید جایگاه اخلاق پزشکی را حفظ کند.

وی ادامه داد: ما سخت نیازمند حمایت مردم هستیم و تمام اعتبار خودمان را از مردم می‌گیریم و بیمار باید راضی و خشنود از نزد پزشک برود.

فاضل با اشاره به هجمه‌هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: ما باید به بیماران توجه کنیم و این بهترین پادزهر این هجمه هاست. اگر مردم از ما راضی باشند، این هجمه‌ها خنثی خواهد شد.

وی به مشکل کهنه تعرفه ها اشاره کرد و افزود: تعرفه ها عادلانه نیست و اگر قرار بر محاسبه واقعی باشد، بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز تصویب شده است.

فاضل، شورای عالی بیمه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: از این شورا، نرخ عادلانه بیرون نمی آید.

رئیس جامعه جراحان ایران، مشکل بیمه ها را مورد گوشزد قرار داد و افزود: بیمه باید بتواند نیازهای بیماران و پزشکان را مرتفع کند، در حالی که وضعیت بیمه ها روز به روز بدتر می شود و این نگران کننده است.

فاضل، طرح پزشکان را ناعادلانه دانست و گفت: مدت زمان طرح پزشکی باید اصلاح شود، زیرا باعث تلف شدن عمر پزشکان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا