مطالب ویژهنقد کاربردی

تاسیس مرکزی برای مبارزه با دشمنان سلامتی مردم

مراکز تهیه آمارها و تحلیل های صنعتی مانند Allied Market Research  یا Global Industry Analysts Inc بطور بی وقفه به انجام وظایف محوله خود برای خدمت رسانی به شرکت ها مشغول هستند اما با بررسی گزارش ها و خدمات در دست انجام آنها می توان به رویکردهای کلان و از پیش طراحی شده شرکت های چند ملیتی در راستای تداوم بیماری ها برای دستیابی به تریلیون ها دلار ثروت بیرون کشیده از دارایی مردم و دولتها پی برد.

به طور مثال شرکت آمریکایی Moderna با شرکت Catalent قراردادی منعقد ساخته که تا سال ۲۰۲۵ عهده دار بسته بندی واکسن های کرونا به مقدار سالیانه ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دز باشد.

چنین سفارشی وقتی منطقی خواهد بود که سفارش دهنده  اطمینان داشته باشد عالیجناب های پشت پرده، تداوم این بیماری را حداقل تا سال ۲۰۲۵ اراده کرده اند که این کاملا برخلاف پیش بینی های رسمی مراکز بهداشتی است که خاموشی این ویروس را تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده اند.

البته جای هیچ شگفتی وجود ندارد اگر به بند پایانی مطلب انتشار یافته از سازمان اخبار و رسانه‌های ایندیپندنت عنایت ویژه شود:

«فایزر که پیش‌تر واکسن کرونا را با همکاری شرکت بیون‌تک آلمان ساخته بود، هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد فروش این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۶ میلیارد دلار برسد و پیش‌بینی کرده است که ۲۹ میلیارد دلار هم در سال ۲۰۲۲ فروش داشته باشد.»

آیا درآمد ۶۵ میلیارد دلاری تنها یک شرکت آمریکایی صرفا از فعالیت واکسن سازی طی فقط دو سال، مخاطب را به فکر وانمی دارد؟

برای اینکه به اهمیت بزرگی رقم  ۶۵ میلیارد دلار پی ببریم اعلام درآمد نفت و گاز کشور ایران مورخ چهارم خرداد سال گذشته طی مصاحبه یکی از مسئولین بلند پایه ایران سالیانه صد میلیارد دلار اعلام شده است.

درآمد صادراتی کشوری چون ایران درمقایسه با تریلیون ها دلار درآمد سالیانه شرکت های چندملیتی داروسازی، مانند مقایسه فیل و فنجان است.

پیش از آغاز سونامی کرونا، بالا رفتن سطح بهداشت مردم و افزایش میانگین عمر انسان به بالاترین حد خود در این برهه، کسادی تدریجی داروسازی ها را موجب شده بود اما ویروس دستکاری شده کرونا، نقاله های زنگ زده داروسازی ها را آن چنان فعال کرد که تنها نوسازی کل تجهیزات می توانست جوابگوی ازدحام بی وقفه تفاضا و سفارش های میلیاردی دولت ها را داشته باشد.

در چنین شرایطی که اوضاع می تواند با اختراع ویروس های جدیدتر از این هم بدتر شود، تاسیس مراکز پزشکی، داروسازی و پژوهشی کاملا دولتی و غیرذینفع با جذب دانشمندان و پژوهشگران برجسته و سرشناس در تمام جهان و ایمن سازی فعالیت آنها با نظارت مراکز امنیتی  می تواند بر سیاست کثیف تداوم بیماری ها چیره شود.

دولت باید بتواند درزمان وقوع بحرانهایی چون سونامی کرونا، قوایی تحت امر و قابل اعتماد را به میدان آورده و مطمئن شود که آنها واقعا در حال مبارزه با دشمنان سلامتی مردم هستند.

فریبرز روشنفکر- سردبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا