مطالب ویژهنقد کاربردی

تاسیس سازمان غذا و داروی آسیا

https://www.aparat.com/v/Xzc9J

وسایل ارتباط جمعی غربی، با القائات مستمر و برگرفته از هیپنوتراپی رسانه­ ای، افکار عمومی جهان را تحت سیطره­ ی خود گرفته است و سازمان­های ذینفع را در نزد دریافت­ کنندگان پیام، اسطوره جلوه می­ دهند.

سازمان غذا و داروی آمریکا یکی از این مراکز بزک شده است که با حمایت رسانه ­های قدرتمند آمریکایی، به پادشاه خودخوانده­ی عرصه­ ی غذا و داروی جهان مبدل شده است. بسیاری از مراکز بزرگ دارو و تجهیزات پزشکی، طبق یک رسم نانوشته در پیشگاه این پادشاه پوشالی زانو زده و از او نشان فعالیت دریافت می­کنند و به سینه می­ زنند.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ دکتر سید روح الله حسینی رئیس هیئت مدیره «گروه دارویی یاسین»، سازمان FDA آمریکا را در ماهنامه پزشکی آفتاب سلامت و مطبوعات پزشکی و دارویی مورد آسیب ­شناسی قرار داد و سپس طرحی اجرایی ارائه کرد تا با حمایت وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، تاسیس سازمان غذا و داروی قاره ­ای با محوریت کشورهای قدرتمند آسیایی مورد حمایت قرار گیرد.

خلاصه طرح

ایران با همراهی روسیه، چین، هند و هر کشور آسیایی دیگری که میل به همکاری داشته باشد، سازمان غذا و دارویی در سطح آسیا دائر کند که داروهای تولید شده در آسیا را مورد بررسی قرار داده و در صورت برخورداری از استانداردها و شایستگی به آنها مجوز اعطا نماید.

این مدیریت و تاییدیه های سازمان غذا و داروی آسیا می تواند تاثیر شگفتی در صادرات و تجارت دارو در این قاره داشته باشد و به حضور خودخوانده سازمان غذا و داروی آمریکا در قاره آسیا پایان بخشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا با هموارسازی جاده صادرات، موجب شده تا سالانه هر یک از شرکت­های داروسازی آمریکایی به تنهایی ده­ها میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی به جهان عرضه کنند. این سازمان که یک معاونت از وزارت بهداشت آمریکاست مدعی نظارت بر غذا و داروی جهان است اما عملا فقط در جهت منافع آمریکا و ایجاد فرصت­های شغلی برای میلیون­ها آمریکایی گام برمی­دارد و بازارهای جهان از جمله بازار دارویی ایران را به میدان فروش محصولات دارویی آمریکایی مبدل کرده است.

پوشش رسانه ای

قریب به اتفاق خبرگزاری­های ایران، این طرح خلاقانه را پوشش دادند و مطبوعات مرتبط با بهداشت و پزشکی، اعم از روزنامه­ ها و نشریات دیگر، به بازنشر آن پرداختند.

پیرو این استقبال رسانه­ ای، برخی عنوان کردند چگونه کشورهای آسیایی می­توانند جای FDA آمریکا را پر کنند؟  و یا اصلا چه ضرورتی برای اجرای چنین طرحی وجود دارد و انجام چنین کاری غیرممکن است.

بررسی دلایل تشکیل آژانس دارویی اروپا، انگیزه­ های منطقی و مستدلی به دست می­دهد تا قاره آسیا نیز چنین راه توسعه بخشی را در پیش گیرد.

دکتر سید روح الله حسینی برای تشریح همه جانبه ابعاد اجرایی شدن طرح ‏FDA‏ آسیا پیشنهاد می دهد ‏نشستی تحت عنوان ‏‏«اجلاس سران آسیا» برگزار گردد تا با توجیه وزرای ‏بهداشت کشورهای ذینفع پس از کسب نظر ‏مساعد دولت های مذکور، این حرکت ‏استقلال طلبانه در سطح قاره به بار بنشیند.‏

اصل و اساس طرح مهندسی شده­ ی دکتر روح الله حسینی بر خودباوری ملی کشورهای آسیایی استوار است.

ماهنامه آفتاب سلامت دراین ارتباط مصاحبه هایی نیز با برخی مدیران سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و نیز مدیران صنعت دارو انجام داد که همگی به کارآمد بودن طرح مورد نظر اشاره داشتند.

دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمود آل بویه سرپرست امور بین الملل وقت سازمان غذا و دارو، دکتر ابوالقاسم گرجی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر حمیدرضا راسخ مشاور امور سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سازمان غذا و داروی ایران، دکتر جلال نایلی معاون مدیر کل در حوزه اقتصادی و همکاری های دو جانبه، دکتر احمد شیبانی اولین رئیس سازمان غذا و دارو پس از تاسیس در سال ۱۳۹۰، دکتر مرتضی خیرآبادی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، دکتر هاله حامدی فر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و مدیر عامل داروسازی سیناژن، از جمله این افراد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا