نقد کاربردی

بیدلی در همه احوال خدا با او بود او نمی دیدش و از دور خدایا می کرد


دانشمندان می گویند: بیگانگان کدهای ژنتیکی ما را نوشته و آن را با عدد ۳۷ امضا کرده اند. نوشته ی مزبور تیتر مطلب شگفت آوری است که روزنامه ی دیلی اکسپرس انگلستان دوشنبه ۲۰ مارس ۲۰۱۷ (آخرین روز اسفند ۱۳۹۵) منتشر کرده است.
گزارش یادشده به سرعت در خبرگزاری ها و رسانه های مختلف پزشکی، نجومی و علمی بازنشر شده و انعکاس گسترده ای پیدا کرده است.
دیلی اکسپرس در ادامه می نویسد گروهی از پژوهشگران در پایان تحقیقی ۱۳ ساله بر DNA ، RNA و ساختار ژنتیکی انسان، عامل ظهور این گونه ی بی نظیر بر کره ی خاکی را فرازمینی ها معرفی کرده اند.
• این روزنامه توضیحات پروفسور یوری رومر (Yuri Rumer) دانشمندی روسی را در بخش دیگری از مطلب خود منتشر کرده است. مدیر تیم پژوهشی اظهار می دارد: گروه دست اندرکار این تحقیق، ۹ نمونه ی متفاوت از قالب های ژنتیکی را مورد بررسی دقیق قرار داده اند و در محاسبات متفاوت بارها با عدد اسرارامیز ۳۷ مواجه شده اند.
او یکی از محاسبات را به عنوان نمونه چنین توضیح می دهد: کد ژنتیکی می‌تواند به دو قسمت مساوی تقسیم شود. قسمتی دربردارنده کدون‌های«خانواده کامل» که به یک کدون با سه واحد ساختاری در DNA اطلاق می شود. نیمی دیگر شامل کدون‌های «خانواده تقسیم شده» که کد AC در آن ها وجود ندارد.
در مجموع از ۲۸ کدون که دارای جرم اتمی ۱۶۶۵ است ترکیب زنجیره جانبی ۷۰۳ وجود دارد که هر دوی این اعداد مضرب عدد ۳۷ هستند.
آن ها احتمال تصادفی بودن عدد ۳۷ در بررسی های انجام شده را بر حسب منطق احتمال یک در ۱۰ تریلیون محاسبه کرده اند.
این تیم پژوهشی محاسبات علمی خود را در مجله ایکاروس منتشر ساخته و با دلایلی علمی عنوان می کنند عدد ۳۷ کاملا غیر تصادفی بوده و احتمالا یک امضا یا پیامی از سوی فرازمینی هاست.
البته عدد ۳۷ برای خیلی از ما آشناست. همان طور که می دانید حروف ابجد شیوه ای برای مرتب سازی حروف زبان عربی است که بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی مرتب شده اند. از ابجد مانند نت برای ثبت صداها نیز استفاده شده است.
یکی از کاربردهای ابجد تبدیل حرف و کلمه به عدد است. به طور مثال عدد ۳۷ از اعداد زبانزد و مشهور ابجد است که طی محاسبه ای ساده، اعداد ۱ و ۶ و ۳۰ مربوط به اسم مقدس «اول» نام خداوند با هم جمع شده و عدد ۳۷ را به وجود آورده است.
برای اعتبار سنجی مطلبی که عرض شد، کلمات کلیدی Aliens genetic code 37 را در مستطیل جستجوگر تایپ و موضوع یاد شده را جستجو فرمایید.
در ضمن می توانید به صورت آنلاین اسم مبارک خداوند کلمه «اول» را در آدرس http://hamdsoft.ir/abjad به ابجد تبدیل کرده تا به عدد ۳۷ برسید.
کارآگاهی را تجسم کنید که برای حل یک معما تمام نشانه های روشن را نادیده گرفته و اعلام کند کلید حل مساله، مریخی ها هستند. ما به ازای این تمثیل، معمای چیستی ژنوم انسان است که به بهترین نحو از سوی تیم تحقیقاتی کالبد شکافی شده اما نتیجه ای که دیلی اکسپرس منتشر کرده باورناپذیرترین گمانه زنی ممکن از آب درآمده است.

سردبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا