نقد کاربردی

به نام خدای طبیبان و داروگران

به نام خدای طبیبان و داروگران

با عنایت مخاطبین بزرگوار به آمار نشریات کشور، شاهد چاپ و نشر مجلات بسیار زیادی اعم از محلی، استانی، منطقه ای و سراسری هستیم که در زمینه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون به مخاطبین خاص و عام عرضه می‌شوند.

از این آمار، شمار اندکی به پزشکی و بهداشت اختصاص یافته و از آن کمتر به داروسازی و داروخانه پرداخته است.

تحقیق و پژوهش در علوم مختلف، قطب اصلی توسعه

همکاران ماهنامه پزشکی و داروسازی «آفتاب سلامت» پس از اشراف به این آمار، تولید محتوایی شایسته در راستای تامین نظر داروسازان ارجمند و پزشکان گرامی ‌را منظور خاطر خود قرار دادند و این نشر و انتشار در زمانی واقع شده که تحقیق و پژوهش در علوم مختلف، قطب اصلی توسعه به حساب می‌آید.

گسترش روز افزون دانشگاه‌های داروسازی و پزشکی، افزایش احساس نیاز به گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بالطبع زیادتر شدن فارغ التحصیلان داروساز و پزشک در کشور، شرایط مساعدی برای تحقیقات ارتقاء دهنده فراهم کرده است که در این میان مجلات علمی ‌به عنوان ابزاری موثر و کارآمد در انتقال دانش و تجربه و نتایج پژوهش های یاد شده، نقش مهمی ‌را برعهده دارند و مجموعه ­ی این سعی و تلاش ها چون جویبارهایی به هم می‌پیوندند و سرانجام، چون گذشته رودخانه­ ی خروشان علم و دانش ایرانی را به دریای جهان می‌رسانند.

تاریخ مستند پزشکی و داروسازی جهان، در مقابل دانشمندان ایرانی سر تواضع فرود آورده و فصل هایی از تاریخ مکتوب پزشکی و داروسازی را به پیشینیان ما اختصاص داده است.

تندیس ابوعلی سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی و خیام چهار دانشمند ایرانی در صحن اصلی سازمان ملل متحد در وین، پیش روی رهگذرانی از ملیت های مختلف  و بازدید کننده‌های مشتاق قرار داده شده است.

خوب می‌دانیم که این افتخار آفرینی فقط به تاریخ گذشته محدود نیست و جوایز بین المللی زیادی در عصر معاصر به داروسازان و پزشکان ایرانی تقدیم شده و می‌شود.

در این میان ماهنامه­ ی «آفتاب سلامت» نیز به سهم کوچکش در انتقال دانش و تجربه شما دانشمندان مباهات کرده و از ثبت قهرمانی های شما در عرصه‌های داخلی و خارجی به خود می‌بالد.

کبری حسینی/مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا