اخبار داروخانهاخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتسلول های بنیادی و مهندسی ژنتیک

امیدی تازه برای درمان ضایعات نخاعی، پلی‌نوریت و مولتیپل اسکلروزیس

داروی NVG-291 امیدی تازه برای درمان ضایعات نخاعی ، پلی‌نوریت و مولتیپل اسکلروزیس

 

سازمان غذا و داروی آمریکا سال 2023 به NervGen  سازنده این دارو مجوز آزمایشات بالینی اعطا کرد

شرکت بیوتکنولوژی کانادایی داروی ابتکاری برای درمان آسیب های نخاعی را توسعه می دهد.

شرکت بیوتکنولوژی کانادایی NervGen Pharma Corp از تولید موفق داروی جدید NVG-291 برای درمان آسیب نخاعی خبر داد. این داروی امیدوارکننده در حال انجام آزمایشات بالینی است و پیشتر، نتایج دلگرم کننده ای را نشان داده است.

در زمره اختلالات هدف درمان، آسیب های نخاعی، مولتیپل اسکلروزیس و پلی‌نوریت قرار دارند که مدت هاست برخی از چالش برانگیزترین شرایط بیماری را به مردم دردمند تحمیل کرده اند.

در همین راستا طرح درمان آزمایشی با NVG-291، امید جدیدی برای بیماران مبتلا به این بیماری های ناتوان کننده ایجاد کرده است.

NervGen Pharma Corp با تولید NVG-291، داروی جدید امیدوارکننده که پتانسیل ایجاد درمان در اختلالات عصبی را دارد، به دستاوردی اساسی در زمینه پزشکی دست یافته است.

این داروی ابتکاری نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در ماموریت این شرکت برای توسعه درمان های جدید برای بیمارانی است که از آسیب عصبی و شرایط مرتبط رنج می برند.

NVG-291 با هدف قرار دادن یک پروتئین کلیدی در سیستم عصبی که نقش مهمی در بازسازی و ترمیم عصب ایفا می کند، کار می کند. این دارو با افزایش توانایی طبیعی بدن برای التیام اعصاب آسیب دیده، نتایج قابل توجهی را در مطالعات پیش بالینی نشان داده است که نشان دهنده بهبود قابل توجهی در عملکرد حرکتی و توانایی های شناختی در مدل های حیوانی است.

NVG-291 نتیجه سالها تحقیق و توسعه اختصاصی توسط NervGen Pharma Corp.، یک شرکت بیوتکنولوژی پیشرو با تمرکز بر بازسازی عصبی است.

این دارو برای هدف قرار دادن و ترمیم سلول های عصبی آسیب دیده طراحی شده است و امید جدیدی را برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسیب نخاعی، مولتیپل اسکلروزیس و نوروپاتی محیطی ارائه می دهد.

 

پلی‌نوریت (Polyneuritis) یا نوروپاتی محیطی (Peripheral neuropathy) به معنی التهاب چندین عصب محیطی مختلف است. نوروپاتی محیطی به ضایعات یا آسیب‌های اعصاب محیطی به هر علتی می‌گویند که یک نام کلی برای این دسته از اختلالات محسوب می‌شود.

نوروپاتی محیطی اختلال در اعصابی است که از مغز و طناب نخاعی سرچشمه می‌گیرند. بیماران مبتلا به نوروپاتی محیطی ممکن است شرایطی همانند خارش، بی حسی و احساس غیرمعمول، ضعف و دردهای سوزاننده را تجربه کنند.

چیزی که NVG-291 را از درمان‌های موجود متمایز می‌کند، مکانیسم عمل منحصربه‌فرد آن است که بازسازی عصبی را تحریک می‌کند و باعث رشد رشته‌های عصبی جدید می‌شود. این رویکرد برای بیمارانی که گزینه های محدودی برای مدیریت علائم و بهبود کیفیت زندگی خود دارند، نویدبخش و امیدوار کننده است.

NVG-291 نشان داده است که پس از آسیب نخاعی، فرآیندهای التهابی در بدن ایجاد می شود اما NVG-291 بی اعتنا به این التهابات، پیام بازسازی را به ژن خاصی ارسال کرده و فرایند ترمیم را موجب می شود.

 

داروی NVG-291 التهاب ها را مسدود کرده و راه را برای ترمیم رشته های عصبی باز می کند. در حال حاضر در مدل های حیوانی، توانایی تحریک رشد آکسون ها – فرآیندهای سلول های عصبی را نشان داده است. این یک نکته کلیدی در بازیابی عملکردهای حرکتی و حسی از دست رفته پس از آسیب نخاعی است.

با انتشار اخبار NVG-291، هیجان و انتظار در میان بیماران، متخصصان مراقبت های بهداشتی و سرمایه گذاران به طور فزاینده ایجاد شده است.

موفقیت نهایی در پروژه NVG-291 برای افرادی که با آسیب های نخاعی زندگی می کنند، می تواند امکان تحرک و استقلال از دست رفته را به آنان بازگرداند. بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس ممکن است کاهش یا حتی توقف بیماری را تجربه کنند، در حالی که بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر می توانند بهبودهایی در حافظه و عملکرد شناختی داشته باشند.

توسعه NVG-291 نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه نورولوژی است و بر تعهد NervGen Pharma Corp. به پیشبرد درمان های نوآورانه برای اختلالات عصبی تاکید می کند. با تحقیقات بیشتر و آزمایشات بالینی، این دارو پتانسیل تغییر زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان را نشان خواهد داد.

NVG-291 در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی فاز 1b/2a در داوطلبان مبتلا به آسیب های مزمن و حاد نخاعی است. اولین نتایج برای گروه تحت ازمایش در اواسط سال 2024 برنامه ریزی شده است. دانشمندان امیدوارند اثربخشی و ایمنی NVG-291 را در انسان شاهد باشند.

به گفته مایک کلی، مدیر عامل NervGen Pharma، این دارو پتانسیل تغییر زندگی میلیون ها نفر از افراد مبتلا به ضایعات نخاعی را دارد. این شرکت مطمئن است که رویکرد نوآورانه NervGen آغازگر دوره جدیدی در درمان و توانبخشی چنین بیمارانی در سراسر جهان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا