اخبار داروخانهاخبار صنفیاخبار وزارتخانه ها و سازمان غذا و دارواکسیر سلامتضوابط و مقررات غذا و دارومطالب ویژهگفت و گو

اظهارات دکتر علیرضا دبیرسیاقی درباره تاسیس سازمان غذا و داروی آسیا

علیرضا دبیرسیاقی دکتر داروساز دارای مدرک دکترای تخصصی (Phd) درگرایش فارماسیوتیکس از دانشکده داروسازی تهران است.
دبیرسیاقی 20 سال است که در دو حوزه صنعت داروسازی و دانشگاه فعالیت می کند و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز می باشد.
او در سابقه اجرایی خود مدیرعاملی شرکت های داروسازی و نیز مدیریت مرکز تحقیقات و آزمایشگاه داروسازی صنعتی واحد علوم دارویی را نیز دارد.

دبیرسیاقی با اشاره به مشکلاتی که گریبان صنعت دارو را گرفته و باعث وخامت اوضاع صنعت شده معتقد است:

انتقال ارز با مشکلات عدیده ای روبرو است و ضروری است مسئولین در رابطه با ارز دارو تصمیمات عاجل اتخاذ نموده و به بحران فعلی پایان بخشند.

دبیرسیاقی درباره تاسیس سازمان غذا و داروی آسیا گفت:

در صورتی که اف دی ای آسیا تاسیس شده و نقش های نظارتی برای خود تعریف نماید و به نوعی مانند اف دی ای آمریکا تاییدیه های معتبر تفویض گردد، رویدادهای شگفت انگیزی را در صنعت داروسازی آسیا شاهد خواهیم بود.

چالش های امروز ما آن ­قدر ابتدایی است که انرژی ما را بجای تمرکز بر تحقیق و توسعه، متوجه چانه زنی بر سر صلاحیت برای  قیمت گذاری و مواردی از این دست می نماید.

روزآمد شدن سازمان غذا و دارو

اگر این سازمان قاره ای قد علم کند، سازمان ­های غذا و دارو از جمله سازمان غذا و داروی ایران ترغیب می شوند در رقابت با سایر کشورها خود را روزآمد نمایند و این همان تحولی است که ما تولیدکنندگان ایرانی آرزوی آن را داریم.

افق روشن صادرات

دبیرسیاقی اضافه کرد:‌ مجوز صادرات به شرکت های آسیایی مانند تقدیم نوشدارو به کالبد محتضر صنعت است و افق روشنی را از نظر صادرات پیش روی شرکت ها خواهد گذاشت.

ما از نظر صادرات واقعا کارنامه غیرقابل قبولی داریم.

بالاترین توفیق فعلی این است که به کشورهای همسایه ­ای چون افغانستان و عراق صادرات داشته باشیم،

درحالی که افق صادرات ما باید کشورهای اروپایی را هدف گذاری نماید و طرح اف دی ای آسیا نه تنها می تواند این صنعت را از آینده خطرناکی که در پیش دارد نجات دهد، بلکه موجب اعتلای آن به شرایط داروسازی های پیشرفته شود.

رشد علمی شرکت ها

رشد علمی شرکت ها در تمام جنبه ها چه تولید و چه آموزش نیز ثمره دیگری است که از این رویداد متوجه شرکت های آسیایی خواهد شد.

اگر این سازمان بتواند ارتباطی با سایر ارگان ­های نظارتی دنیا برقرار کند مسلما می تواند سازوکار مناسبی برای تولیدکنندگان آسیایی در پی داشته باشد.

تحول تولید و توزیع دارو 

چنین سازمانی تولید و توزیع را در ایران از حالت سنتی خارج نموده و سبب می ­شود به سراغ روش ­های جدیدتر برویم و صنعت دارو در تمام ابعاد متحول می گردد.

دکتر علیرضا دبیرسیاقی عنوان کرد:‌

امروزه داروهایی در حال عرضه به دنیاست که متاسفانه ما از چند و چون آن ها بی اطلاع هستیم و همچنان پافشاری بر افزایش تولیدات قدیمی و رقابت ناسالم با یکدیگر می نمائیم.

ارائه تسهیلات برای آن که سهم داخلی را از  یکدیگر گرفته و زمینه ورشکستگی را فراهم کنیم، به یک هدف تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا