اخبار پزشکی جهانمسیر سلامت

از کسی که به کسوف زُل زده توصیه پزشکی نگیرید

هشدار هیلاری کلینتون به پیگیران نسخه دونالد ترامپ

هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی پیشین دونالد ترامپ که آرای نفراتی وی از ترامپ بیشتر شده بود، با ارسال پیامی در توییترش توصیه‌های پزشکی و بهداشتی ترامپ را برای مقابله با ویروس کرونا مسخره توصیف کرد.

خانم کلینتون نوشت: «لطفا از مردی که خودش مستقیم به خورشید‌گرفتگی زُل زده، توصیه پزشکی قبول نکنید.»

ترامپ در روزهای گذشته اعلام کرد «داروهای ضد مالاریا» می‌تواند علیه بیماری کوید-۱۹ مؤثر باشد و گفت مایل است آمریکایی‌ها «زودتر به سر کار برگردند نه دیرتر». خانم کلینتون همچنین عنوان کرده است «بازگرداندن شهروندان به کار آن‌هم در حالیکه بیمارستان‌ها لبریز از بیماران مبتلا به کروناست اوضاع را وخیم تر خواهد کرد و بس.»

توییت اخیر هیلاری کلینتون جنجالی‌ شد.

وی از چندی پیش عملکرد دولت ترامپ را در مقابله با ویروس کرونا به باد انتقاد گرفته است.

خانم کلینتون چند روز پیش نیز در توییتر خود نوشته بود:

«در ماه ژانویه بود که به دولت ترامپ گفتند ویروس کرونا احتمالا همه‌گیر می‌شود. اما آنها از ترس راکد شدن بازارها نخواستند وارد عمل بشوند و ما چندین هفته را برای آماده شدن از دست دادیم، زمانی که دیگر بر نمی‌گردد.»

سرشناسی و شهرت نمی تواند به تنهایی جایگزین مناسبی برای تخصص و مهارت به حساب آید و این به سطح شناخت و نحوه عملکرد جامعه مربوط است که از مراکزی چون سازمان بهداشت جهانی حرف شنوی داشته باشند یا از افراد خوشیفته ای که تا میکروفون جلوی شان گرفته می شود در هر زمینه ای به اظهار نظر می پردازند و با این کار جان افراد زودباور را به خطر می اندازند.

زوجی در ایالت آریزونای آمریکا پس از توصیه های ترامپ با مصرف خودسرانه کلروکین به بیمارستان اعزام شدند. زن در وضعیت نگران کننده ای قرار گرفت اما مرد نگون بخت زندگی اش را بخاطر خوددرمانی ناشیانه از دست داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا