اخبار وزارتخانه ها و سازمان غذا و دارواکسیر سلامت

اخبار : رصد دائمی شرکت­های دارویی از سوی سازمان غذا و دارو

به گزارش آفتاب سلامت به نقل از  خبرنگار حوزه ­ی بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران صدا و سیما، با  آغاز اولین روزهای کاری  سال ۱۳۹۵،  سازمان غذا و دارو از ۳ شرکت برتر دارویی سال ۹۴ تقدیر کرد.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گردهمایی مدیران شرکت های دارویی و مسئولین دولتی، عنوان کرد که ما از این فرصت استفاده کردیم تا شرکت­های پخش دارو که در ارزیابی و رتبه بندی سال ۹۴ حائز رتبه اول تا سوم شده بودند را معرفی کنیم.

دیناروند در پاسخ به چگونگی انتخاب این شرکت ها گفت: رعایت شاخص های فنی و نظارتی مانند شرایط توزیع و انبار به همراه امتیازات عدیده­ای در چک لیست مفصل معاونت های غذایی و دارویی دانشگاه ها از جمله برتری های شرکت های شایسته ­ی تقدیر بودند که در نهایت شرکت بهستان پخش رتبه­ ی اول، شرکت دارو گستر یاسین مقام دوم و آدورا طب، رتبه­ ی سوم را به خود اختصاص دادند. رئیس سازمان غذا و دارو به این موضوع که شرکت های پخش قدیمی با اختلاف امتیاز، جای خود را به شرکت های پخش جوان تری داده اند افزود: شاهد این هستیم که شرکت های پخش تازه تاسیس و کوچک تر درصد رشد بالایی داشته اند و شرایط بهینه ­ی تولید و توزیع را بهتر فراهم کرده­اند اما شرکت های قدیمی هم چون داروپخش به دلیل بازسازی سیستم های قدیمی در این ارزیابی امتیاز کمتری دریافت کردند.

حضور در بازارهای جهانی هدف هلدینگ دارویی یاسین

در ادامه این مراسم دکتر سید روح الله حسینی مدیر عامل برگزیده­ ی شرکت داروگستر یاسین که به عنوان جوان­ ترین شرکت، در این بین رتبه­ ی دوم پخش سال ۹۴ را به خود اختصاص داده است گفت: طی ۵ سال گذشته از زمان تاسیس شرکت بیشتر از این که هدف مان را معطوف درآمدزایی کرده باشیم برنامه اصلی را، تحول و نوآوری قرار دادیم و خوشحالیم که این تلاش­ها توسط مسئولین دیده شد. وی افزود: امیدواریم که با تحولات سیاسی که در عرصه­ ی بین الملل ایجاد شده است دست در دست هم بتوانیم رقابت داخلی را به رقابت خارجی تبدیل کرده تا در بازارهای جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سید روح الله حسینی تصریح کرد: ارزیابی بی طرفانه مسئولین سازمان غذا و دارو و معاونت های دانشگاه جای تشکر دارد که بانی تداوم رقابت سالم در حوزه­ ی پخش دارو شده و منجر به افزایش کیفیت می ­شود و سود اصلی در نهایت به مصرف کننده که مردم عزیزمان هستند تعلق می­ گیرد. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور و انگیزه­ ی شرکت های نو­ظهور ۲ چالش اساسی که مربوط به افزایش سرعت توزیع دارو و استفاده از ابزارهای نوین و به روز سیستم پخش است نیز برطرف شود تا شاهد تبدیل شدن داروخانه ها به انبار دارو نباشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا