اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

دارو رسانی  و انتقال خون، وظیفه جدیدی که به پهبادها سپرده می شود

هواپیماهای بدون سرنشین خوب، با کارکردی انسان دوستانه

به گزارش آفتاب سلامت به نقل از  سی ان ان به دنبال تایید مراجع قانونی در آمریکا، از این پس دستگاه های اجرایی مجاز هستند از هواپیماهای بدون سرنشین در امدادرسانی به مناطق فاجعه زده و محتاج کمک بهره گیرند. در گذشته این دغدغه وجود داشت که پهبادهای بدون سرنشین می توانند با محموله های سنگینی که حمل می کنند، خود به تهدیدی علیه جان انسان ها مبدل شوند. اما اینک در پی فائق آمدن بر این مشغله فکری، ایالت ویرجینیای آمریکا مصمم است از این فناوری برای امداد های فوری و موثر استفاده کند.

در این روش جدید، پهبادهای امداد در کنار داروخانه های مادر، مستقر می شوند و به محض دریافت پیام کمک رسانی، تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری با  دور زدن مشکلاتی مانند جاده های صعب العبور، ترافیک و مشکلاتی از این دست، در یک رکورد زمانی قابل قبول حداکثر در ۶۰ دقیقه، محموله های ضروری را به مقصد می رسانند. در این روش، داروها و بسته های حاوی خون، با چتر نجات به تیم امداد رسان تحویل می شود.

جامعه پزشکی آمریکا با انتشار بیانیه ای از این خدمت جدید استقبال کردند. زیرا به زعم آنان این رکورد زمانی جدید در نجات موثرتر جان بیماران بد حال نقش قابل توجهی بازی می کند.

پهبادهای حامل دارو و خون، سال ۲۰۱۲ در زلزله هائیتی برای اولین بار با هدف نجات جان انسان ها به کار گرفته شدند. هواپیماهای بدون سرنشین به طور معمول ماموریت های جاسوسی، بمباران و گلوله باران مناطق جنگی را بر عهده دارند و هر روز تعدادی از نیروهای نظامی و غیر نظامی اعم از زنان و کودکان در شمار قربانیان این فن آوری نظامی قرار دارند و به عنوان ماشین های قتل عام انسان شناخته می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا