تفسیر سلامت

اقدامات فوق‌العاده / Extraordinary Measures

معرفی فیلم
فیلم اقدامات فوق العاده از روی اقدامات پدری فداکار در دنیای واقعی بازسازی شده و داستان زندگی شخصیت های فیلم، بازسازی واقعیت است.
در این فیلم نکته تلویحی، بی توجهی متولیان بیماری های خاص به رنج بیماران و خانواده های آنان است که سبب می شود تا پدری نگران، آستین همت بالا زده و پس از گذشتن از هفت خوان مشکلات، فکرآوری های دانشمندان را به ورودی های تولید داروسازی ها متصل کرده موجب تهیه دارویی شود که هرگز بدون دخالت مصرف کننده آن، شکل عینی و واقعی پیدا نمی کرد. پدری که فرزندان خود و بسیاری بیماران دیگر را از مرگ حتمی نجات می بخشد.
داستان فیلم

جان کرولی و همسرش آیلین، زن و شوهری ساکن پورتلند هستند که دو فرزند آنها به بیماری پیش رونده پومپه Pompe disease گرفتاراند.

به این بیماری ژنتیکی، گلیکوژنوز نوع دو Glycogen storage disease type II نیز گفته می شود که معمولا با شرایطی همچون فلج، ناراحتی تنفسی و نارسایی قلبی همراه است.

جان، مدیرعامل موفق یک شرکت تبلیغاتی است، او به دنبال بحرانی تر شدن وضعیت سلامتی فرزندان خود، با تلاشی مجدانه راهی برای نجات آنان می جوید.

تحقیق پروفسور رابرت استونهیل برای مهار بیماری پومپه

مقاله علمی یک پژوهشگر نابغه به نام رابرت استونهیل نظر جان را جلب می کند. محل زندگی استونهیل در نبراسکا است. او بر روی تئوری ساخت دارویی برای مهار و مدیریت بیماری پومپه تحقیق می کند اما مراکز داروسازی به چاره اندیشی های علمی او توجهی ندارند و ترجیح می دهند سرمایه های خود را بر روی پروژه های سودآور و مطمئن صرف کنند.

جان بخاطر مشغله های خانوادگی از امور شرکت تبلیغاتی تحت مدیریت خود غافل می شود و هیئت مدیره از او می خواهند تا مدیریت شرکت را به شخص متمرکزی واگذار کند.

جان که دارای سازگاری و روابط عمومی قدرتمندی است نگرانی از بابت از دست دادن شغل ندارد و پس از هماهنگی با پروفسور استونهیل در نبراسکا، به ملاقات او می رود.

جان متوجه می شود که  استونهیل  آدم مغرور و سرسختی است و برخی روحیات مردم گریزانه اش باعث شده تا نوآوری ها و نبوغ وی ناشناخته مانده و در انزوایی خودخواسته زندانی شود.

جان پس از ملاقات استونهیل، به او وضعیت کودکان خود را توضیح داده و عضویت خود در انجمن جدال با بیماری پومپه را خبر می دهد. جان می گوید می تواند با جمع آوری پول از اعضای انجمن، مخارج مطالعات وی برای معالجه بیماری پومپه را تامین کند.

استعفای جان از شرکت تبلیغاتی

جان از شرکت تبلیغاتی استعفا می دهد و همراه تمام اعضای خانواده به محل تحقیقات استونهیل مهاجرت می کنند تا به طور تمام وقت انرژی خود را صرف پیگیری مداوای کودکانش کند و زندگی آنان را نجات دهد، جان با خانواده های گرفتار بیماری پومپه ارتباط سازنده ای برقرار کرده و با کمک های مالی آنان یک شرکت تحقیقاتی بیوتکنولوژی راه اندازی می کند.

هزینه های آزمایشات پروفسور استونهیل شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار می دهد و جان ناچار می شود پیش از تعطیلی فعالیت های پژوهشی، راه چاره ای بیاندیشد.

مذاکره با داروسازی برای سرمایه گذاری

در این راستا با شرکت داروسازی بزرگی مذاکره می کند و گروه کارشناسی شرکت بزرگ برای اعتبار سنجی سطح فعالیت های تیم پروفسور استونهیل به محل مطالعات علمی آنها می آیند و پس از برگزاری جلسه ارزیابی داروی مداوای بیماری پومپه، قبول می کنند تا سرمایه گذاری را ادامه دهند.

وضع جسمی کودکان جان بدتر می شود و او از استونهیل می خواهد تا بر سرعت آزمایشات خود بیفزاید. در طی همجواری پروفسور استونهیل با دانشمندان دیگر شرکت بزرگ، منازعاتی پیش می آید که جان را وادار می کنند تا مدیریت تمام گروههای تحقیقاتی از جمله استونهیل را در اختیار شرکت قرار دهند که این امر دانشمند منزوی را دچار آشفتگی می کند اما چاره دیگری ندارد و نظارت مستقیم شرکت را می پذیرد.

داروهای رقبای استونهیل هیچ یک موفق به مداوای بیماری پومپه نمی شوند. اما در آخر این داروی استونهیل است که پیشروی بیماری را متوقف کرده و بسیاری از گرفتاران این بیماری را از مرگ حتمی نجات می بخشد.

Directed by:Tom Vaughan

Produced by: Michael Shamberg Stacey Sher

Carla Santos

Written by: Robert Nelson Jacobs

Based on: The Cure: How a Father Raised $100 Million – And Bucked the Medical Establishment – in a Quest to Save His Children

by: Geeta Anand

Music by: Andrea Guerra

Cinematography: Andrew Dunn

Edited by: Anne V. Coates

Running time:106 minutes

Country: United States

Language : English

Cast

Brendan Fraser as John Crowley

Harrison Ford as Dr. Robert Stonehill

Keri Russell as Aileen Crowley

Courtney B. Vance as Marcus Temple

Meredith Droeger as Megan Crowley

Diego Velazquez as Patrick Crowley

Sam M. Hall as John Crowley, Jr.

Patrick Bauchau as Eric Loring

Jared Harris as Dr. Kent Webber

Alan Ruck as Pete Sutphen

David Clennon as Dr. Renzler

Dee Wallace as Sal

Ayanna Berkshire as Wendy Temple

  1. J. Byrne as Dr. Preston

Andrea White as Dr. Allegria

  1. J. Echternkamp as Niles

Vu Pham as Vinh Tran

Derek Webster as Cal Dunning

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا