اکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

مایکروسافت جایزه ۱۵۰ هزار دلاری امسال خود را به اپلیکیشن سنجش قند خون اهدا کرد

به گزارش آفتاب سلامت اپلیکیشن EasyGlucose که با تحلیل تصویر عنبیه چشم، مقدار قند خون را با دقتی بی سابقه مشخص می کند، جایزه ۱۰۰ هزار دلاری مسابقه Imagine Cup مایکروسافت را از آن سازنده خود کرد. همچنین شرکت Azure از زیر مجموعه های مایکروسافت ۵۰،۰۰۰ دلار دیگر را به Bryan Chiang توسعه دهنده اپلیکیشن EasyGlucose اهدا کرد. Chiang همچنین می تواند از یک جلسه مشاوره ای با ساتیا نادلا Satya Nadella مدیرعامل فعلی مایکروسافت برخوردار شود.

شرکت مایکروسافت با هدف حل و فصل بزرگترین چالش های جهانی، هرساله مسابقه ای را تحت عنوان Imagine Cup برگزار می کند. رقابت دانشمندان در مسابقه فن آوری های نوین از معتبرترین رقابت های عرصه تکنولوژی به شمار می رود و برخی آن را المپیک فناوری نامیده اند.

مبتلایان به دیابت می توانند با استفاده از دوربین موبایل و یک تقویت کننده ۱۰ دلاری لنز، که به دوربین اضافه خواهد شد، تصاویری با رزولیشن بالا از عنبیه تهیه کنند تا اپلیکیشن EasyGlucose پس از تحلیل و مقایسه عکس با آرشیو اطلاعاتی خود، قند خون کاربر را اعلام کند.

در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد از این‌رو میزان قند خون بالا رفته و مقدار این افزایش را با روش های تهاجمی تست خون معلوم می کنند.

روش غیرتهاجمی در اپلیکیشن  EasyGlucose بدون درد و بسیار آسان انجام می گیرد و به همین دلیل، افراد مبتلا به دیابت می توانند بطور مستمر میزان گلوکز خون و نیاز بدن به انسولین را اندازه گیری کنند.

عنبیه بخش رنگدانه دار چشم است. این بافت در پشت قرنیه قرار گرفته‌است. ماهیچه‌های موجود بافت عنبیه با انقباض و انبساط خود در برابر نور شدید یا کم، موجب تنگ و گشاد شدن مردمک می‌شوند.

اپلیکیشن EasyGlucose تشخیص سطح گلوکز را به صورت مرتب در بخشی اختصاصی در دسترس کاربر قرار می دهد تا بیمار محاسبه دقیقی از وضعیت شبانه روزی قند خون خود داشته باشد. Chiang اظهار داشت برای گرفتن تاییدیه از سازمان غذا و داروی امریکا نیازمند ارائه شواهد بیشتری است تا کارشناسان را از ایمن بودن روش تحلیل اپلیکیشن EasyGlucose مطمئن سازد. پیش بینی شده است پس از دریافت مجوزها، کاربران با پرداخت اشتراک ماهیانه ۲۰ دلار ، روش آسان و غیرتهاجمی جدید را جایگزین شیوه های تهاجمی و ناخوشایند سازند.

کنترل منظم قند خون از کلیدی ترین اقدامات پیشگیرانه در مهار عوارض دیابت است که می تواند به مصرف به موقع و به اندازه انسولین انجامیده و تعادل متابولیسم را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا