مسیر سلامت

آمریکا کودک آزاران را اخته شیمیایی می ‌کند

به گزارش آفتاب سلامت ایالت آلاباما همچون شماری از ایالات کشور آمریکا قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن محکومانی که به علت آزار و تجاوز جنسی به کودکان در زندان هستند در صورت تقاضای عفو باید با مصرف داروهایی که ترشح هورمون‌های جنسی آنها را کاهش می‌دهد موافقت کنند؛ فرآیندی که به اخته شیمیایی هم شهرت یافته است.

بنابر این مصوبه، زندانیانی که ارتکاب جرایم جنسی شان علیه کودکان زیر ۱۳ سال اثبات شده باشد در صورت عفوخواهی و موافقت مقامات با آزادی آنها، باید از یک ماه پیش از روز آزادی مصرف داروهایی را آغاز کنند که تمایلات جنسی آنها را پایین می‌آورد.

تصمیم درباره قطع این داروها هم در اختیار دادگاه خواهد بود.

بدین ترتیب قانون‌گذاران آلاباما هم به جمع شش ایالت دیگری در آمریکا پیوست که به آنچه “اخته شیمیایی” نامیده شده رای مثبت دادند؛ فلوریدا و لوئیزیانا از زمره این ایالت‌ها هستند.

کای آیوی، فرماندار زن آلاباما گفت: “این یک اقدام برای حفاظت از کودکان آمریکایی است.”

محکومانی که با دریافت “اخته شیمیایی” موافقت کنند باید هزینه‌های تامین این داروها را که هم خوراکی و هم تزریقی آن موجود است تقبل کنند.

با وجود این، شاخه آلابامای انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا (ای‌سی‌ال‌یو) این قانون را نقد کرده و مدیرعامل آن، رندال مارشال گفته: “هیچ تحقیق آشکاری که نشان دهد این نوع دارو درمانی موثر است وجود ندارد.”

او گفته: “معمولا وقتی دولت آزمایش روی آدم‌ها را شروع می‌کند کار به نقض و یا تعارض با قانون اساسی می‌انجامد.”

اخته شیمیایی چیست؟

این نوع “دارودرمانی” که طی آن دارو به صورت قرص یا آمپول تجویز می‌شود با هدف مسدود کردن مجاری ترشح هورمون تستوسترون صورت می‌گیرد که هورمون اصلی سوق دهنده فرد به سوی برانگیختگی جنسی و جستجو برای رفتار جنسی است.

علی رغم اتخاذ تدابیر بازدارنده، معمولا نتایج مصرف این داروها با کنار گذاشتن آنها از بین می‌رود.‏

از سال ۲۰۰۹، در برخی زندان‌های کشور بریتانیا این روش برای ‏سرکوب پتانسیل جنسی در محکومان تعرض به کودکان به طور آزمایشی به اجرا گذاشته ‏شده است.‏

در این طرح‌های آزمایشی به داوطلبانی که می‌گفتند مزاج جنسی بالایی دارند و در افکار خود به روابط جنسی قوی و پرتنش فکر می‌کنند داروهای مسدود کننده تستوسترون داده شد.

دان گوربین، روانپزشک جنایی گفته نتایج این طرح‌های آزمایشی از “تحول در زندگی آنها” حکایت داشت.

اندونزی اخته شیمیایی را به عنوان حداقل مجازات برای متهمان به آزارجنسی کودکان تصویب کرد. این کشور مجازات اعدام را هم به عنوان اشد مجازات برای کودک آزاران تصویب کرده است.

با این حال، انجمن پزشکان اندونزی در سال ۲۰۱۶ اخته شیمیایی را “مضر” و “ناقض حقوق بشر” ارزیابی کرد.

کره جنوبی هم اخته شیمیایی را از تابستان سال ۲۰۱۱ قانونی کرده است.

کره جنوبی نیز مجرمانی که علیه کودکان مرتکب جرایم جنسی شوند را «اخته شیمایی» می‌کند. مرتکبان جرایم جنسی و آزار کودکان کمتر از ۱۶ سال «اخته شیمایی» و «عقیم» خواهند شد.

 وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرده است این مجازات با دادن دارو به مدت ۱۵ سال به مجرم اعمال خواهد شد.

در لهستان نیز در مورد اختگی شیمیایی افراد متهم در جنایات جنسی علیه کودکان لایحه قانونی به تصویب رسیده است.

این اقدام تنبیهی و بازدارنده در قوانین کشورهای آلمان و فرانسه نیز به تصویب رسیده و اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا