تفسیر سلامت

بیل گیتس: کارآمدتر شدن پزشکی محتاج هوش مصنوعی است

بیل گیتس هوش مصنوعی را به انرژی هسته‌ای تشبیه کرد که اگر از آن بهره برداری مثبت  شود گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود. هوش مصنوعی تکنولوژی در دست توسعه ای است که همچون غول چراغ جادو، پتانسیلی بالایی برای برآورده کردن آرزوهای ارباب خود انسان را دارد.

این پتانسیل می تواند در راستای بدترین اهداف نیز به کار گرفته شود. بیل گیتس، توسعه فناوری هوش مصنوعی را یک ضرورت معرفی کرده و معتقد است باید از این فناوری برای ارتقاء سطح تحصیلات و سلامت بهره برد.

هوش مصنوعی هم اکنون در زمینه های مختلف پزشکی مانند شناسایی زودهنگام انواع سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و دهها زمینه دیگر مرتبط با بهداشت و سلامت با ضریب دقتی بیشتر از پزشکان متخصص به کار گرفته می شود و هر روز اخبار پیشروی بیشتر از پیش هوش مصنوعی در حوزه های جدیدتر پزشکی منتشر می شود.

بیل گیتس در مصاحبه ای جدید توجه مسئولین و دانشمندان را به ظرفیت این فناوری برای تغییرات بنیادی جلب کرد. او امیدوار است هوش مصنوعی مرزهای ترسیم شده از سوی غول های فناوری همچون آمازون، گوگل و فیسبوک را پشت سر گذاشته و به محدوده هایی فراتر از تصور دست یابد.

بیل گیتس نقش هوش مصنوعی در کشف رابطه کاهش عنصر سلنیوم و افزایش تولدهای نارس در آفریقا را از تحلیل های بی نظیر هوش مصنوعی دانست و عملکرد این فناوری ناشناخته را بسیار بیشتر از آنچه تا امروز با هوش مصنوعی انجام می دهند، پیش بینی کرد.

بنیان گذار مایکروسافت، تحصیلات را محتاج بازنگری هوش مصنوعی دانست و اظهار امیدواری کرد که پس از ورود این فناوری در اصلاح تحصیلات، کیفیت آموزش دچار تغییراتی اساسی شده و مواردی همچون دلسردی از تحصیل و ترک آن به پایین ترین سطح ممکن کاهش یابد.

او عقیده دارد اگر چه در حال حاضر امریکاهمچنان در صدر صنایع فناوری است اما اقتدار ایالات متحده دچار کاهش شده‌ است و در دهه آینده شاید این پژوهشگران آمریکایی نیستند که توسعه دهندگان هوش مصنوعی در دنیا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا