نقد کاربردی

آغاز سال تحصیلی در بحبوحه درد بی درمان کرونا

با توجه به پدیده در حال ظهور سالخوردگی در جمعیت ایران و حقایق آماری درباره کاهش بسیار شدید فرزندآوری در میان ایرانیان که مورد تایید بسیاری از کارشناسان داخلی هم قرار گرفته است، در مورد آغاز سال تحصیلی جدید، چشم دوختن به اتخاذ سیاست های کشورهای دیگر مانند حکایت زاغی است که به شاگردی کبک می رود.

ما که هنوز نتوانسته ایم در بسیاری از مناطق محروم کشور، مدرسه احداث کنیم چگونه می توانیم روش های بکار گرفته شده در لوکزامبورگ، هلند، فرانسه یا آلمان را موید تصمیمات خود عنوان کنیم؟ آیا فقط باید به مجوز آغاز سال تحصیلی در اروپا یا اسکاندیناوی استناد کنیم؟ دولت هلند در کنار بسیاری از مطالبات بهداشتی بطور مثال از مسئولین مدارس خواسته سیستم‌های تهویه فیلتر دار هوای‌ کلاس ها به خوبی آزمایش و از صحت آنها مطمئن شوند.

آیا شما برای کلاس های دانش آموزان ما، چنین امکاناتی مهیا کرده اید که اینک می خواهید در بحبوحه درد بی درمان کرونا، دانش آموزان را به مدرسه بکشانید؟

خود شما به عنوان بزرگسال، نمی توانید در یک مکان عمومی خود را از خطر Covid-19 دور نگه دارید و هر از چند گاهی ابتلای مسئولین به کرونا، تیتر خبرها می شود بعد چگونه انتظار داشته باشیم با این سطح زیر استاندارد بهداشت در مدارس، کودک و نوجوان از خود در برابر کرونا حفاظت کند؟

بر اساس آخرین یافته های تایید شده علمی، ویروس کرونا می‎تواند بدون بروز هیچ نشانه ای در کودک مبتلا تا سه هفته داخل مخاط بینی وی زنده مانده و از بدن میزبان فاقد علامت، به بدن افراد مجاور کودک وارد شود.

دکتر رابرت د بایسی Roberta DeBiasi، رئیس بخش بیماری‌های واگیر در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی می‌گوید:

«غیرمنطقی است اگر تصور کنیم که کودکان هیچ نقشی در سرایت بیماری ندارند، چون آنها می‌توانند حامل ویروس باشند.»   

بنابراین ضمن اینکه جان فرزندان ملت ایران را به خطر می اندازید علاوه بر این، این دانش آموزان را به ظرف انتقال ویروس تبدیل کرده و آنان ناخواسته عامل انتقال Covid-19 به خانواده خود می شوند.

مگر شما مسئولین گرامی که در دولت تشریف  دارید، اخبار را رصد نمی کنید؟

کره جنوبی با دارا بودن آن همه امکانات بهداشتی پس از تجربه بازگشایی مدارس، بلافاصله با شیوع کرونا و بالارفتن آمار مبتلایان مواجه گردید که بدون هیچ اتلاف وقت، تعطیلی مدارس حضوری را اعلام نموده و ادامه سال تحصیلی  را در سرتاسرسرزمین کره جنوبی به صورت مجازی و آنلاین پی میگیرد.

دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۶۷  تجربیات با  ارزشی درزمینه آموزش های غیرحضوری اندوخته است. شما می توانید به جای تقلید ظاهری از فرانسه و آلمان و لوکزامبورگ، زیرساخت های پیام نور را مورد ارزیابی قرارداده و مبنای آموزش با کیفیت غیرحضوری برای کودکان و نوجوانان مدارس قراردهید تا انشاء الله برای درد بی درمان کرونا علاجی پیدا شود.

مر مرا تقلیدشان بر باد داد

ای دو صد لعنت بر آن تقلید باد

کبری حسینی- مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا