اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

کارآزمایی بالینی دارویی با مجوز FDA برای معالجه طاسی

”آفتاب سلامت: سرپرست تیم پژوهشی Maryanne M. Senna  از بیمارستان عمومی ماساچوست، از آغاز یک کارآزمایی بالینی برای درمان قطعی آلوپسی خبر داد. آنها محصولی جدید از داروسازی سانوفی را بر روی بیماران برگزیده مورد آزمایش قرار می دهند.“

اخیرا یک نوجوان ۱۳ ساله مبتلا به نوعی طاسی موسوم به آلوپسی توتالیس Alopecia totalis )AT)  پس از شدت یافتن اگزمای قدیمی اش با تجویز پزشک معالج، استفاده از داروی جدید Dupilumab را آغاز کرد. این نوجوان با تزریق هفتگی Dupilumab روش معالجه پزشک خود را دنبال کرد اما اتفاقی غیرمنتظره باعث شگفتی همگان شد. در حالی که اگزمای او بهبود می یافت، رویش مجدد موهای سر این نوجوان، اثر احتمالی دیگر Dupilumab را در مداوای آلوپسی آشکار ساخت.

اکنون پژوهشگران، تحقیق تازه ای را بر روی رابطه استفاده از Dupilumab و معالجه آلوپسی آغاز کرده اند.

Dupilumab معمولا برای درمان اگزما و آلرژی های پوستی تجویز می شود. این دارو یک آنتی بادی منوکلونال است که برای درمان بیماری های آلرژیک طراحی شده است.

Dupilumab با نام تجاری Dupixent در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ توانست مجوز سازمان غذا و داروی امریکا را به دست آورد.

پزشکان هنوز از اثر بخشی Dupixent در معالجه آلوپسی مطمئن نیستند ولی اگر این معالجه در داوطلبین استفاده از داروی یاد شده تکرار شود، درواقع رویکردی جدید در مداوای آلوپسی کشف شده است.

Maryanne M. Senna  اظهار داشت: به نظر می رسد Dupixent با اثرگذاری مثبت بر سیستم ایمنی، مانع از تداوم سرکوب فولیکول های مو می شود. ما برای اطمینان از گمانه زنی اولیه، کارآزمایی بالینی ویژه ای را با استفاده از dupilumab بر گروه داوطلبین مبتلا به آلوپسی آغاز کرده ایم و نتیجه پژوهش مذکور را منتشر خواهیم ساخت.

دوپیلوماب از راه انسداد برخی پروتئین های طبیعی بدن که ممکن است موجب التهاب شوند، اثر دارویی خود را اعمال می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا