اکسیر سلامت

پزشک کاخ سفید: ترامپ مشکل روانی ندارد

تیتری که ملاحظه کردید، عینا از خبرگزاری یورونیوز گرفته شده است. «آدمیرال رونی ال جکسون» Ronny L. Jackson یکی از کارکنان نظامی کاخ سفید و شخص شاغلی که با حکم دونالد ترامپ، سال ۲۰۱۶ طبیب شخصی او شده است، اظهار داشت: ترامپ مشکل روانی ندارد!!!

جکسون که زیست­ شناسی دریایی خوانده در ادامه می­گوید: از نظر او گرفتن آزمایش اختلالات شناختی از دونالد ترامپ لازم نبوده است اما خود ترامپ از او خواسته «این آزمایش انجام شود تا منتقدانی که از اختلالات روانی او حرف می ­زنند را ساکت کند».

لطفا به جمله­ ی داخل گیومه توجه کنید. او به کارمند خودش می­ گوید: از من آزمایش بگیر تا با نتیجه­ ی آن منتقدین خود را ساکت کنم. در این جمله یک دستور کاملا صریح وجود دارد که یک آمر به یک مامور امر کرده است.

پزشک کاخ سفید در وهله­ ی اول یک افسر عالی رتبه­ ی نیروی دریایی آمریکاست که پس از اخذ مدرک زیست­ شناسی دریایی (بررسی زندگی موجودات دریایی)، ظرف یک سال از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ در مرکز پزشکی نیروی دریایی Naval Medical Center Portsmouth، دوره­ ی کارآموزی درمانی می­ گذراند و مدرکی افتخاری دریافت می­ کند تا بتواند به ملوان­ های بیمار یا مجروح کمک ­های اولیه ارائه کند. رونی جکسون بلافاصله به مناطق جنگی فرستاده می­شود و مهارت ­های نظامی هم­چون غواصی و خنثی سازی بمب را فرا می­ گیرد.

این شخص هم اینک هم جسم و هم روان رئیس­ جمهور آمریکا را معاینه کرده و به رسانه­ های جهان اعلام داشته ترامپ ضمن برخورداری از سلامت جسمی، از لحاظ روانی هم اختلالی ندارد.

رونی جکسون، به مقوله­ ی ژنتیک نیز ورود کرده و اظهار داشته است: «من به رئیس­ جمهور هم گفته‌ام اگر یک رژیم غذایی سالم طی ۲۰ سال گذشته می‌داشت، ۲۰۰ سال عمر می‌کرد! ترامپ به طور قطع ژن‌های خوبی دارد که خداوند به او عطا کرده است».

این اظهارات مضحک و غیرتخصصی از سوی یک مقام نظامی آمریکا، بدون هیچ چون و چرا و ابهامی، به­ طور وسیع در تمام رسانه ­های غول پیکر آمریکایی انتشار یافته است.

تصور کنید اگر چنین افتضاحی در کشور کره ­ی شمالی یا عراق رخ می­داد، رسانه­ های غربی با جوک­ ها و هجویه ­های­شان تا مدت­ها اسباب خنده و تفریح اروپا و آمریکا را فراهم می ­آوردند و به­ طور قطع از این رویداد، حتی در فیلم­ های کمدی سبک «نقیضه» Parody film صحنه­ های خنده­ دار زیادی تولید می­ شد.

طبق قوانین آمریکا، رئیس­ جمهور کشور می­ باید مورد معاینه ­ی جسمی و روانی قرار گیرد تا سلامت وی محرز گردد اما ظاهرا در آمریکا هم راه ­های زیادی برای گذر از نقاط کور قانون وجود دارد. کمترین کاری که برای اجرای این قانون می ­شد انجام داد، نظارت یک تیم پزشکی از قوه­ای مستقل از قوه ­ی مجریه بود.

دونالد ترامپ پس از روی کار آمدن برخلاف شعارهای پوپولیستی پیشین خود، بلافاصله بیمه سلامتی میلیون­ ها آمریکایی را باری بر دوش سرمایه ­گذاران بیمه عنوان کرده و آن را با کارشکنی­ های مالی و بودجه ­ای، عملا متوقف ساخت. او آمریکا را از توافق کارآفرینی ترنس-پسیفیک و توافق حفظ محیط ­زیست پاریس خارج ساخت که مورد اظهار تاسف و حیرت بسیاری از روسای کشورهای اروپایی قرار گرفت. مالیات سرمایه­داران را ۲۰ درصد کاهش داده و فشار بیشتر از پیشی بر اقتصاد اقشار ضعیف وارد آورده است. اقدامات و اظهارات عجیب این شخص باعث شد تا ده ­ها روانپزشک مشهور آمریکایی و اروپایی پس از رایزنی و شور، وی را خودشیفته و دارای اختلالات روانی معرفی کنند.

او اخیرا در یک سخنرانی رسمی، متعاقب انتقاد از نحوه پذیرش مهاجر، برخی از کشورهایی که مردمش به آمریکا نقل مکان می­کنند را به چاه توالت تشبیه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا